ارتش اوکراین از آبرامز های امریکایی در مقابل روسیه استفاده نخواهد کرد

© Photo / Public domain/U.S. Army/Sgt. Calab FranklinАмериканский танк M1A2 SEP v.3 Abrams
Американский танк M1A2 SEP v.3 Abrams - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
کارشناس: نیروهای مسلح اوکراین اجازه نمی دهند آبرامز به خط مقدم برود تا "صنعت دفاعی" ایالات متحده خدشه دار نشود.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناس نظامی و علوم سیاسی ایوان کونوالوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: نیروهای مسلح اوکراین از رها کردن تانک های آبرامز امریکایی به خط مقدم هراس خواهند داشت، آنها می توانند سرنوشت لئوپارد های آلمانی را که در میدان نبرد سوخته اند تکرار کنند و مجموعه نظامی-صنعتی غربی، را بیشتر بی اعتبار کنند.
پولیتیکو پیشتر به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد که کیف اولین 10 تانک آبرامز امریکایی را در اواسط سپتامبر دریافت خواهد کرد. اکنون مخازن در آلمان هستند و در آنجا در حال تعمیر هستند.
تانک امریکایی ابرامس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
دریافت ده تانک آبرامز از سوی کیف در میانه ای ماه سپتامبر
این کارشناس گفت: "آنها از رها کردن تانک های آبرامز در خط مقدم خواهند ترسید. این تبلیغات بسیار بدی برای مجتمع صنعتی نظامی امریکا خواهد بود، زیرا ما از سرنوشت تانک های لئوپارد که اکثراً سوخته بودند، اطلاع داریم. اکنون مجتمع صنعتی نظامی آلمان رنگ پریده به نظر می رسد."
به گفته وی، در صورت نابودی سریع آبرامز امریکایی، فناوری غرب در چشم جامعه جهانی کاملاً بی اعتبار خواهد شد.
همین وضعیت اکنون در مورد تانک‌های چلنجر 2 بریتانیا اتفاق می‌افتد: "لندن اجازه ندارد این تانک‌ها را به جلو ببرد آنها می‌ترسند که آتش بگیرند."
این کارشناس توجه را به این واقعیت جلب کرد که آبرامز به دلیل حجم محدود تدارکات نمی تواند بر روند درگیری اوکراین تأثیر بگذارد.
وی افزود: این تانک ها به هیچ وجه وضعیت میدان جنگ را تغییر نمی دهند حتی اگر تمام 31 تانک آبرامز وعده داده شده تحویل داده شود، زیرا این فقط یک کندک است و با توجه به عظمت و گستردگی درگیری، این یک قطره در دریا است. که به طور کلی هیچ کاری نمی توان کرد."
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در نشستی با خبرنگاران جنگ گفت که تانک‌های لئوپارد آلمانی و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی ساخت امریکا که توسط اوکراین در منطقه عملیات ویژه استفاده می‌شوند، "به زیبایی می‌سوزند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала