برطرف شدن مشکل مرزی روسیه و چین

© Photo / Government of the Amur RegionГрузовой автомобиль на автомобильном мосту через Амур между Благовещенском и китайским Хэйхэ
Грузовой автомобиль на автомобильном мосту через Амур между Благовещенском и китайским Хэйхэ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که مشکل مرزی با چین در نهایت حل شد و هر دو کشور هیچ ادعای ارضی متقابلی ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره ای وضعیت مالکیت جزیره بولشوی اوسوریسکی گفت: روسیه و چین هیچ ادعای ارضی نسبت به یکدیگر ندارند.
در پیام در ویب سایت این اداره آمده است: "طرف های روسی و چینی بر این موضع واحد پایبند هستند که موضوع مرز بین کشورهای ما در نهایت حل شده است. روسیه و چین بارها عدم وجود ادعاهای ارضی متقابل را تأیید کرده اند، ماده مربوطه نیز در معاهده حسن همجواری، دوستی و همکاری 16 جولای 2001 وجود دارد که برای روابط دوجانبه اساسی است".
Корабли ВМФ РФ и Китая на совместных учениях России и Китая в Японском море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
پایان رزمایش روسیه و چین در دریای جاپان
به گفته زاخارووا، در سال 2005 مسکو و پکن یک توافقنامه اضافی در مورد مرز روسیه و چین را تصویب کردند. طبق توافق طرفین جزیره بولشوی اوسوریسکی را بین خود تقسیم کردند. تعیین حدود کردن و تعیین مرز در این منطقه سه سال بعد به پایان رسید.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: حل این موضوع حاصل تلاش های چندین ساله دو کشور و همچنین نشان دهنده سطح بالای روابط دو کشور است.
به گفته وی، مسکو و پکن در زمینه همکاری های مرزی همکاری نزدیک دارند. به ویژه، کمیسیون مشترک مرزی به طور موثر کار می کند، که در آن همه مسائل حل می شود.
یادآوری می کنیم، که جزیره بولشوی اوسوریسکی با مساحتی بیش از 250 کیلومتر مربع بر روی رودخانه آمور در روسیه و چین واقع شده است. در تقاطع دهلیزهای حمل و نقل بین المللی خاور دور و شمال شرق چین واقع شده است. مساحت بخش روسی جزیره 174 کیلومتر مربع است. قسمت دیگر به همراه جزیره تاراباروف در آمور در سال 2008 به چین منتقل شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала