وزرات خارجه روسیه جزئیات دیدار وزاری خارجه ترکیه و روسیه را برشمرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время выступления на встрече с выпускниками вузов, принятыми на работу в систему МИД России
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время выступления на встрече с выпускниками вузов, принятыми на работу в систему МИД России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا: یکی از موضوعات دیدار لاوروف و فیدان معامله غلات خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست توجیهی گفت: یکی از موضوعات دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در مسکو، وضعیت پیرامون توافق غلات خواهد بود.
وی روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: یکی از موضوعات مذاکرات آتی روسیه و ترکیه در سطح وزرای خارجه، وضعیت پیرامون توافقات استانبول خواهد بود: هم طرح دریای سیاه در مورد صادرات مواد غذایی اوکراین که در 17 جولای پایان یافت و هم روسیه فعلی. یادداشت سازمان ملل در مورد عادی سازی صادرات محصولات کشاورزی داخلی.
پیش از این وزارت خارجه روسیه گزارش داده بود که وزیر امور خارجه ترکیه از 31 آگست تا اول سپتامبر به مسکو سفر خواهد کرد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
پوتین: بازگشت روسیه به توافق غلات وابسته به انجام پیمان ها است
روسیه بارها اعلام کرده است که باید از تامین غلات و کودهای روسی به فقیرترین کشورهای جهان اطمینان حاصل کند، در حالی که مسکو آماده عرضه رایگان آنها است. تامین غلات و کود از فدراسیون روسیه مهمترین شرط ابتکار بحیره سیاه بود که ترکیه، اوکراین و سازمان ملل نیز در آن مشارکت داشتند. روسیه مجبور شد مشارکت خود را در این قرارداد خاتمه دهد. به گفته رئیس جمهور پوتین، غرب به عنوان بخشی از این معامله، بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر کرد و هدف اصلی این معامله، تامین غلات به کشورهای نیازمند، از جمله کشورهای افریقایی بود که هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала