پوتین: بازگشت روسیه به توافق غلات وابسته به انجام پیمان ها است

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه از آمادگی فدراسیون روسیه برای بازگشت به توافق غلات در هنگام انجام پیمان ها خبر داد .
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آمادگی روسیه را برای بازگشت به توافق غلات در صورت اجرای واقعی تعهدات به طرف روسی اعلام کرد.
پوتین در سخنانی درباره قرارداد غلات، در خطاب به شرکت کنندگان در مجمع تجاری بریکس گفت: هیچ یک از شروط قرارداد موسوم به غلات در خصوص خروج صادرات غلات و کود روسیه از تحریم ها به بازارهای جهانی اجرا نشده است.
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
پوتین درباره ای غله رایگان به کشورهای افریقایی: گفت وگوها با شریک ها در حال پایان است
پوتین گفت: "تعهدات به روسیه در این زمینه به سادگی نادیده گرفته شد. آنها حتی از انتقال رایگان کودهای معدنی بسته شده در بندرهای اروپا جلوگیری کردند، اگرچه این یک اقدام کاملاً انسان دوستانه بود که اصولاً نباید مشمول هیچ تحریمی شود".
وی یادآور شد، که روسیه مشارکت خود در این توافق را متوقف کرده است.
وی گفت: با در نظر گرفتن حقایق ذکر شده در بالا، از 18 جولای، ما از تمدید بیشتر این به اصطلاح توافق خودداری کرده ایم و آماده بازگشت به آن هستیم، اما تنها در صورتی باز می گردیم که همه تعهدات در قبال روسیه عملاً انجام شود.
یادآوری می کنیم، که قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала