وزیر خارجه افریقای جنوبی از معیارهای انتخاب اعضای جدید برجام نام برد

چشم انداز اقتصاد کشورهای بریکس
چشم انداز اقتصاد کشورهای بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
عضو شوید
پاندور: هنگام انتخاب اعضای جدید BRICS، احترام به قوانین بین المللی در نظر گرفته می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی طی مصاحبه با TimesLIVE تعدادی معیار را برای انتخاب اعضای جدید بریکس عنوان کرد.
اجلاس بعدی بریکس در تاریخ 22 تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ به ریاست افریقای جنوبی برگزار شد. در جریان این اجلاس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از دعوت رسمی آرجانتین، مصر، ایران، اتیوپیا، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوستن به برجام خبر داد. وی گفت که عضویت کامل کشورهای جدیدی که به برجام می پیوندند از اول جنوری 2024 آغاز می شود.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
لاوروف از سایر کشورها خواست که در پروژه های بریکس دخالت نکنند
این نشریه می‌گوید: "پندور گفت معیارهای مورد استفاده برای انتخاب اعضای جدید شامل پایبندی به ایده‌های مترقی، به رسمیت شناختن از سوی سازمان ملل به عنوان "نهاد پیشرو جهان"، ایمان به صلح و پایبندی به قوانین بین‌المللی است. وزیر افزود که انجمن بر کشورهایی متمرکز است که "رسماً علاقه‌مندی" خود را برای عضویت ابراز کرده اند.
به گفته پاندور، اعضای BRICS در مورد اندازه پیشنهادی انجمن بحث نکردند. خود وزیر "گسترش متوسط" را ترجیح می دهد.
وی تاکید کرد: آنها (رهبران کشورهای عضو) تصمیم گرفتند رویکردی مرحله‌ای داشته باشند و شش (کشور) را به عنوان اعضای (کامل) و 17 کشور باقی‌مانده را به عنوان کشورهای شریک بریکس تأیید کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала