لاوروف از سایر کشورها خواست که در پروژه های بریکس دخالت نکنند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
عضو شوید
روزنامه نگار پاول زاروبین در روز یکشنبه 27 اگوست در کانال تلگرامی خود منتشر شد. BRICS نمی خواهد به کسی تجاوز کند، اما لازم است که انجمن مانع توسعه پروژه های خود نشود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده گفت: ما نمی خواهیم به کسی صدمه بزنیم. ما فقط می خواهیم مانع توسعه پروژه های نشویم که برای دو طرف سودمند هستند و علیه کسی هدایت نمی شوند.
لاوروف همچنین تاکید کرد که با گسترش برجام، مواضع آن در گروه 20 تقویت خواهد شد. به لطف این، روسیه می‌تواند رویکردهای خود را با اعضای جدید هم در G20 و سازمان ملل متحد و هم در دیگر پلتفرم‌های بین‌المللی هماهنگ کند.
Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2022
زاخارووا: بلینکن درباره "انزوای" روسیه در "جی 20" داستان سرایی کرد
در 24 آگوست، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی در جلسه ای تصمیم بریکس را برای دعوت از ارجنتاین، مصر، اتیوپیا، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) اعلام کرد. بنابراین، از اول جنوری 2024، این شش کشور به عضویت کامل انجمن در می آیند. همزمان، رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نام پس از ورود کشورهای جدید به آن تغییر نخواهد کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کشورهای که به این بلوک پیوستند تبریک گفت. وی تاکید کرد که روسیه به کار برای گسترش نفوذ بریکس در جهان ادامه خواهد داد.
به نوبه خود، ماکسیم زاگورنوف، سفیر تجارتی روسیه در امارات متحده عربی، در 25 اگوست گفت که پیوستن به اتحادیه کشورهای جدید به کشورهای شرکت کننده کمک می کند تا تجارت در داخل بلوک را تحریک کنند و همچنین دستور کار اقتصادی جهانی را تعیین کنند.
BRICS یک انجمن بین ایالتی است که در جون 2006 تأسیس شد. فعلاً این کشور از پنج کشور برازیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی تشکیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала