- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای مسلح اوکراین به پنتاگون گوش ندادند و راهبرد جنگی شان را تغییر دادند

© AP Photo / Iryna RybakovaУкраинские солдаты. Архивное фото
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
عضو شوید
جنرال نیروهای مسلح اوکراین برخلاف راهبرد پنتاگون، تصمیم به تقویت دفاع در شرق گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز می نویسد، الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین به سفارش های پنتاگون برای تمرکز نیروها در یک جهت توجه نکرد.
به نوشته این نشریه، ارتش امریکا پیشنهاد کرد، که بیشترین شمار نیروها را در یک بخش از جبهه متمرکز کند تا بتواند از خط دفاعی روسیه بگذرند.
Украинский солдат в окопе под Артемовском - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
خبر بد امریکا برای اوکراین درباره ای ضد یورش
در عوض، فرماندهی اوکراین تلاش کرد تا نیروها و تجهیزات را "به طور مساوی" در جهت شرقی و جنوبی تقسیم کند.
سیرسکی به نقل از این نشریه گفت: "در چنین شرایطی یورش توپخانه و هوایی مداوم می کوبد و ما باید بیدرنگ همه اقدامات را برای تقویت دفاع خود در خطوط و پیشروی در صورت امکان انجام دهیم.
در آغاز ماه اگوست، نیویورک تایمز درباره ای نارضایتی مقامات نظامی ایالات متحده به دلیل این واقعیت که فرماندهی اوکراین در حال گسترش نیروهای خود است خبر داد. بنابراین، پنتاگون هدف اصلی این عملیات را اختلال در خطوط تدارکاتی روسیه در منطقه زاپروژیا بسته کردن دهلیز زمینی به کریمه خواند.
برپایه گزارش این نشریه، در یک کنفرانس ویدئویی، والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و سه نظامی عالی رتبه غربی وافقت کردند، که نیروها را در یک جهت متمرکز کند، اما این امر هنوز اتفاق نیفتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала