نشست بریکس باعث تحولات در روابط بین الملل می شود

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Торгово-промышленной палаты РФ, руководитель российской части Делового совета БРИКС Сергей Катырин на бизнес-форуме БРИКС в ЮАР
Президент Торгово-промышленной палаты РФ, руководитель российской части Делового совета БРИКС Сергей Катырин на бизнес-форуме БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
عضو شوید
معاون حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا می‌گوید، در حال حاضر بریکس به اندازه کافی قوی است تا بتواند ابتکارات خود را عملی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ژسوس فاریا، معاون حزب حاکم متحد سوسیالیست ونزوئلا به اسپوتنیک گفت، پانزدهمین اجلاس سران بریکس که در افریقای جنوبی برگزار شد، یکی از مهم ترین رویدادهای سال های اخیر است که فرآیندهای تغییرات اساسی در اقتصاد، سیاست و مالی جهان را آغاز می کند.
فاریا که ریاست کمیسیون پارلمانی اقتصاد و دارایی ونزوئلا را بر عهده دارد، گفت: "اجلاس بریکس یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال‌های اخیر است، نه به دلیل محتوای جلسات، بلکه به دلیل آنچه در آینده در پی خواهد داشت... تغییرات، در ساختار اقتصادی، سیاسی و مالی جهان."
به گفته فاریا، گسترش این سازمان بر اساس اصول احترام متقابل ملت‌ها، تعیین سرنوشت، عدالت و همکاری گامی مهم در جهت ساختن جهانی چندقطبی است. برای حرکت در این مسیر، اتحادیه نیازمند مشارکت و حمایت سایر کشورها است.
معاون افزود: در عین حال، این گروه به اندازه کافی بالغ و قوی است تا بتواند ابتکارات خود را عملی کند.
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
تاثیر گسترش بریکس بر بازار گاز چیست؟
گفتنی است که بریکس پنج کشور را متحد می کند. به نوبه خود، 23 کشور قبلاً تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند - الجزایر، ارجنتاین، بنگلادش، بحرین، بلاروس، بولیویا، کوبا، مصر، اتیوپی، هندوراس، اندونزیا، ایران، قزاقستان، کویت، مراکش، نیجریه، فلسطین، عربستان سعودی، سنگال، تایلند، امارات متحده عربی، ونزوئلا و ویتنام.
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. در آن زمان حداقل 19 ایالت می خواستند به اتحادیه بپیوندند.
قابل یادآوری است که نشست بریکس از 22 اگست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار می شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала