تاثیر گسترش بریکس بر بازار گاز چیست؟

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
عضو شوید
کارشناس معتقد است که گسترش بریکس همکاری در بازار گاز را توسعه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه اجلاس سران در ژوهانسبورگ، بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) رسما از امارات، عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، مصر و اتیوپی دعوت کرد. فرض بر این است که عضویت کامل کشورهای جدید می تواند از اول جنوری آغاز شود.
ایوان تیمونین، کارشناس صنعت گازبه اسپوتنیک اظهار داشت: گسترش بریکس همکاری های فناوری و سرمایه گذاری در بازار گاز را توسعه می دهد و کشورها می توانند به طور مشترک فناوری های خود را توسعه دهند یا تجهیزات تولید کنند.
تیمونین معتقد است: "در زمینه تاثیر بر بازار گاز، گسترش برجام نه از نظر تقویت روابط تجاری، بلکه از نظر توسعه همکاری های فناوری و سرمایه گذاری مورد توجه است."
وی خاطرنشان کرد: از جمله کشورهایی که به عضویت جدید این سازمان در می آیند، مصر و امارات به همراه روسیه صادرکنندگان عمده LNG هستند، ایران نیز قصد دارد وارد این بازار شود.
این کارشناس افزود: یکی از ابتکارات در چارچوب ترکیب جدید بریکس می تواند به عنوان مثال توسعه مشترک فناوری های خود برای مایع سازی گاز و تولید تجهیزات لازم باشد.
اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2023
چندرسانه ای
اعضای جدید بریکس + داده نمایی
بر اساس محاسبات اسپوتنیک بر اساس داده های آماری، ذخایر گاز در کشورهای بریکس پس از توسعه مورد انتظار این انجمن دو برابر خواهد شد و به حدود 50 درصد کل ذخایر جهان یا تقریباً 94 تریلیون متر مکعب خواهد رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала