آغاز آموزش خلبانان اوکراینی از سوی امریکا در ماه سپتامبر

© Photo / Senior Airman Greg L. Davis, U.S. Air ForceДва истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО "Союзные силы" 20 апреля 1999 года
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
عضو شوید
ایالات متحده آموزش خلبانان اوکراینی را برای خلبانی جنگنده های اف-16 از ماه سپتامبر سال روان میلادی آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز گزارش داد، که ایالات متحده تصمیم گرفته است خلبانان اوکراینی را آموزش دهد تا خودشان با جنگنده های اف-16 پرواز کنند و آموزش آنها را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد.
در ابتدا برنامه ریزی شده بود که کشورهای اروپایی اوکراینی ها را آموزش دهند و در صورت اتمام توانایی های شان، ایالات متحده نیز به آن بپیوندد.
این نشریه می‌گوید: "انتظار می‌رود این تصمیم که همزمان با روز استقلال اوکراین پس از ظهر پنجشنبه اعلام شود".
Истребители ВВС Южной Кореи F15K и ВВС США F-16 на военных учениях  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
نخست وزیر ناروی: به اوکراین جنگنده های اف-16 را می دهیم/موافقت پرتگال با آموزش خلبانان اوکراینی
هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده خلبانانی را که قرار بود در اروپا آموزش ببینند، می پذیرد یا اینکه آیا این یک گروه اضافی خواهد بود.
پیش از این، فایننشال تایمز گزارش داده بود، که ائتلافی متشکل از 11 کشور آموزش خلبانان اوکراینی را برای پرواز با اف-16 در ماه ااگوست آغاز خواهند کرد.
به گفته رئیس وزارت دفاع اوکراین، ائتلاف شامل دانمارک، هالند، بلجیم، کانادا، لوکزامبورگ، ناروی، لهستان، پرتگال، رومانیا، سویدن و بریتانیا بود.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала