کشورهای بریکس بر سر گسترش این اتحادیه به توافق رسیده اند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Приветственная инсталляция у конференц-центра "Sandton Convention Centre" в Йоханнесбурге
Приветственная инсталляция у конференц-центра Sandton Convention Centre в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه افریقای جنوبی می‌گوید، کشورهای بریکس در مورد موضوع گسترش توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی گفت که بریکس بر سر موضوع گسترش توافق کرده و سندی را تصویب کرده که اصول آن را مشخص می کند.
او گفت: "ما در مورد موضوع گسترش به توافق رسیده ایم، سندی را به تصویب رسانده ایم که اصول و فرآیندهایی را برای بررسی کشورهایی که مایل به عضویت در بریکس هستند، تعیین می کند."
در این بیانیه آمده است: "گروه بریکس... سندی را تصویب کرده است که اصول... گسترش گروه را مشخص می کند".
امروز بریکس پنج کشور را متحد می کند. به نوبه خود، 23 کشور قبلاً تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند - الجزایر، ارجنتاین، بنگلادش، بحرین، بلاروس، بولیویا، کوبا، مصر، اتیوپی، هندوراس، اندونزیا، ایران، قزاقستان، کویت، مراکش، نیجریه، فلسطین، عربستان سعودی، سنگال، تایلند، امارات متحده عربی، ونزوئلا و ویتنام.
Саммит БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
نکات مهم سخنرانی روز دوم نشست بریکس
در سال 2022، بریکس اعلام کرد که تعداد کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. در آن زمان حداقل 19 ایالت می خواستند به اتحادیه بپیوندند.
قابل یادآوری است که نشست بریکس از 22 اگست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار می شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала