نکات مهم سخنرانی روز دوم نشست بریکس

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит БРИКС в ЮАР
Саммит БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
دومین روز نشست سران بریکس در ژوهانسبورگ افریقای جنوبی در حال برگزاری است. اسپوتنیک نکات اصلی را از اظهارات رهبران این انجمن جمع آوری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از طریق لینک ویدیویی، خواستار تقویت اقتدار این سازمان شد و همچنین دلایل بحران اوکراین را یادآور شد.
ولادیمیر پوتین: "اجرای جامع بیشتر استراتژی مشارکت اقتصادی بریکس تا سال 2025 و توسعه دستورالعمل های بلندمدت جدید کمک خواهیم کرد. از جمله افزایش نقش کشورهای ما در نظام پولی و مالی بین‌المللی، توسعه همکاری‌های بین بانکی، گسترش استفاده از پول‌های ملی و تعمیق تعامل از طریق مقامات مالیاتی، گمرکی و ضدانحصاری."
شی جین پینگ، رهبر چین: چین آماده همکاری با همه طرف ها برای ایجاد مکانیزم برای تبادل صنعتی و همکاری پایدار در کشورهای بریکس است. کشورهای بریکس باید در مسیر توسعه و بهبودی همسفر باشند، با تلاش‌های جدایی، اجبار اقتصادی، تمرکز بر همکاری تجاری مخالفت کنند.

شی جین پینگ افزود: "کشورهای بریکس باید فعالانه در حل مسائل حساس میانجیگری کنند و راه حل های سیاسی را ترویج کنند."

وی تاکید کرد که "چین طرفدار این است که کشورهای بریکس روند پذیرش اعضای جدید در انجمن را تسریع کنند."
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان نشست عمومی اجلاس سران در آفریقای جنوبی، حمایت کامل خود را از گسترش بریکس ابراز کرد.
نخست وزیر هند همچنین از سران کشورهای شرکت کننده دعوت کرد تا با ایجاد کنسرسیومی برای اکتشاف آن، همکاری ها را در زمینه فضا گسترش دهند.
Глобальный форум молодых дипломатов в Казани - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
مجمع جهانی دیپلمات های جوان "دیپلماسی دنیای چندقطبی جدید"
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برازیل: این کشور آماده است تا به تلاش های دیپلماتیک برای برقراری صلح در اوکراین بپیوندد.
وی افزود: "درگیری در اوکراین عملکرد محدود شورای امنیت سازمان ملل را نشان داد."
لولا داسیلوا خاطرنشان کرد که "ایجاد یک ارز واحد برای معاملات تجاری بین کشورهای بریکس می تواند آسیب پذیری برزیل را کاهش دهد."
سیریل رامافوسا، رئیس جمهور افریقای جنوبی: بریکس باید محرک بهبود اقتصاد جهانی باشد.
رامافوسا افزود: سیستم های پرداخت به طور فزاینده ای برای رویارویی و رقابت ژئوپلیتیکی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین انجمن به بحث در مورد اقدامات عملی که جریان سرمایه گذاری و تجارت با ارزهای ملی را تسهیل می کند، ادامه خواهد داد.
قابل یادآوری است که نشست بریکس از 22 اگست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار می شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала