فرمانده "آزوف" دستور شلیک به موترهای غیرنظامی در ماریوپول را صادر کرد

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky  /  مراجعه به بانک تصاویر Служба МЧС РФ загружает при помощи крана на трал поврежденный автомобиль в Мариуполе
Служба МЧС РФ загружает при помощи крана на трал поврежденный автомобиль в Мариуполе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
یک جنگجوی "آزوف"* می گوید که چگونه به او دستور داده شد که به موترهای غیرنظامی شلیک کند.
به گزارش اسپوتنیک، اسیر جنگی آندری چرنیاکوف که در گروه تروریستی آزوف بسیج شده بود به خبرنگاران گفت: یکی از فرماندهان واحد نظامی آزوف* دنیس پروکوپنکو با علامت تماس "ردیس" (مولی سرخک) در ماریوپول دستور شلیک به هر وسیله نقلیه بدون استثناء از جمله وسایل نقلیه غیرنظامی را صادر کرد.
هفته گذشته، نماینده گارد ملی اوکراین، میکولا اورشالوویچ، گفت که جنگجویان آزوف که اسیر شده بودند، قبلاً برخلاف توافق نامه های مبادله آنها در سال گذشته در درگیری ها شرکت می کردند. نشریه اوکراینی گزارش داد که یک جنگجو از آزوف بنام دنیس پروکوپنکو، ملقب به ردیس، که به عنوان بخشی از تبادل زندانیان آزاد شد، به جبهه بازگشت.
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
کرملین: ترکیه با آزاد سازی "آزوف" توافقنامه ها را نقض کرد
چرنیاکوف گفت: "هیچ آمادگی (بعد از بسیج) وجود نداشت، ما را عوض کردند و فرستادند تا از شهر ماریوپل دفاع کنیم. دستور فرماندهان داده شد، اگر حمل و نقل و حرکتی دیدیم، بدون فرمان شلیک کنید. در نتیجه اجرای این دستور ما به یک "اتوبوس" شلیک کردیم که یک مرد در این تیراندازی زخمی شد.
به گفته این اسیر، راننده مجروح و اتوبوس را به فرماندهی بردند و صاحب آن پس از صحبت با ردیس کشته شد.
او گفت: "او را نزد ردیس بردند. بچه هایی که او را رانندگی می کردند، این ماشین را شکستند، یعنی ماشین را برای خودشان گرفتند. پس از صحبتی که این مرد با ردیس انجام داد، گفتند که او زنده نیست."
در اوایل جولای، ولادیمیر زلنسکی به ترکیه سفر کرد و پس از آن اعلام کرد که رهبران آزوف دنیس پروکوپنکو، سواتوسلاو پالامار، سرهی ولینسکی، اولگ خمینیکو و دنیس شلگا با او به کی‌یف باز می گردند. آنها در ماه می سال گذشته در جریان حمله به کارخانه آزوفستال در ماریوپول به اسارت درآمدند و در ماه سپتامبر، در نتیجه مبادله، در میان 215 اسیر جنگی به اوکراین منتقل شدند (روسیه در آن زمان 56 نفر را پذیرفت). بر اساس مفاد این توافق، شبه نظامیان تا پایان درگیری در ترکیه می ماندند.
Бойцы батальона “Азов” принимают присягу на верность Украине на Софийской площади в Киеве перед отправкой на Донбасс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
شبه نظامیان "آزوف" در ترکیه روزانه 728 دالر دریافت می کنند
در کرملین، انتقال رهبران "آزوف" * به کی‌یف به عنوان نقض توافقات توسط ترکیه تلقی شد. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری اشاره کرد، آنکارا این تصمیم را تحت فشار در پس زمینه شکست نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله و نشست سران ناتو در ویلنیوس اتخاذ کرد.
آزوف* - گروه تروریستی ممنوعه در روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала