تاجر اماراتی از منع خروج دختران برای اشتراک در بورسیه توسط طالبان ابراز تاسف کرد

© Fotolia / PhilipusФлаги Объединённых Арабских Эмиратов
Флаги Объединённых Арабских Эмиратов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
خلاف أحمد أل حبتور: متأسفانه به دلیل دخالت طالبان صبح امروز نتوانستند برای ادامه تحصیل خود را به میدان هوایی دبی برسانند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از صفحه ایکس خلاف أحمد أل حبتور، طالبان* از سفر دانشجویان دختری که از سوی این تاجر برایشان بورسیه اختصاص داده شده بود، ممانعت کرده اند. او در یک پست نوشته است که از این تصمیم طالبان متاثر شده است.
وی در این مورد می گوید که متأسفانه به دلیل دخالت طالبان صبح امروز نتوانستند برای ادامه تحصیل خود را به میدان هوایی دبی برسانند. این باعث شده است که کلماتی برای توصیف ناامیدی که در حال حاضر احساس می کنم را از دست بدهم.
او می گوید مدتی است که مشتاقانه منتظر این روز بوده ایم. پس از ماه ها تلاش بی وقفه در میان اعضای تیم و من برای ایمن سازی پذیرش دانشگاه، محل اقامت، حمل و نقل، بیمه درمانی و مجموعه ای از خدمات جامع با هدف اطمینان از حداکثر آسایش و ایمنی برای دانشجویان دختر، آرزوهای ما بر باد رفت. طالبان بدون هیچ توجیهی از خروج آنها جلوگیری کردند و به ناحق آزادی آنها را محدود کردند.
هیدر بار، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
هدر بار: آسیب‌های ناشی از محدودیت آموزش دختران برای آینده افغانستان زیان‌بار خواهد بود
او چنین نتیجه گیری کرد که این یک تراژدی عمیق است، ضربه ای علیه اصول انسانیت، آموزش، برابری و عدالت. من از همه طرف های درگیر می خواهم که سریعا وارد عمل شده و به نجات و کمک به این دانش آموزان در حال مبارزه کمک کنند.
طالبان* — این گروه به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала