اقتصاددان: توسعه بریکس ردی از سلطه دالر باقی نخواهد گذاشت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Учавстник бизнес-форума проходит мимо логотипа саммита БРИКС в ЮАР
Учавстник бизнес-форума проходит мимо логотипа саммита БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
اقتصاددان الجزایری می‌گوید، در طول هفت یا هشت سال آینده، ما شاهد کاهش شدید ارزش دالر خواهیم بود.
به گزارش اسپوتنیک، مراد کواشی، اقتصاددان الجزایری در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی کشورهای عضو بریکس و تعامل آنها در چارچوب بانک توسعه جدید می تواند سلطه دالر را در 7 سال آینده از بین ببرد.
کواشی گفت: "من معتقدم که بانک توسعه جدید بریکس ممکن است به صادرکننده ارز دیجیتال واحد برای کشورهای این گروه تبدیل شود. در سال های اخیر، جنوب جهانی آشکارا از سیستم کار صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ابراز نارضایتی کرده است. بنابراین بانک توسعه جدید با سیاست مالی بی طرفانه خود، از هر شانسی برای توسعه فوق العاده موفق در کوتاه مدت برخوردار است."
وی خاطرنشان کرد: پیوند تعدادی از ارزهای ملی با دالر اغلب منجر به بحران های مالی از جمله بحران های جهانی می شد. بنابراین، روند کنونی به سمت دالرزدایی بیش از حد موجه است: کشورها برای سیاست‌های مستقل خارجی و اقتصادی تلاش می‌کنند. آنها به تجارت و همکاری با شرایط سودمند متقابل علاقه مند هستند. و این می تواند با کار از طریق بانک توسعه جدید بریکس تسهیل شود.
Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
معاون رئیس جمهور افریقای جنوبی: بریکس بر بحث کاهش وابستگی به دالر تمرکز خواهد کرد
وی افزود: "رد دالر ممکن است با مرور زمان نتیجه بدهد، و در عین حال، بانک ملی امریکا به اندازه کافی توسعه یافته و آماده خواهد بود تا معاملات پیچیده بین المللی را انجام دهد. من فکر می کنم که در طول هفت یا هشت سال آینده، ما شاهد کاهش شدید ارزش دالر خواهیم بود."
اقتصاددان به این باور است که "اگر عربستان سعودی در آینده نزدیک وارد بریکس شود که همه از اجلاس آتی در افریقای جنوبی انتظار دارند، اوپک پلاس نیز از دالر خارج خواهد شد و گذار به ارزهای ملی را آغاز خواهد کرد. و دوباره، بانک توسعه جدید قادر خواهد بود دسترسی گسترده به عملیات در بازار جهانی نفت داشته باشد. و این بسیار امیدوارکننده است و در عین حال ضربه مهمی به سلطه دالر خواهد زد."
مراد کواشی: به احتمال زیاد با رشد برکس و بانک توسعه جدید، این گروه ارز خود را خواهد داشت. حداقل یک ارز جایگزین برای اقتصاد جهانی مورد نیاز است، و جنوب جهانی این را درک می کند.
در مجموع معتقدم ارز بریکس و این اتحادیه اقتصاد کشورهای عضو را تقویت خواهد کرد. در حال حاضر، درصد کل تولید ناخالص داخلی کشورهای بریکس از G7 فراتر رفته است. بدیهی است که با رشد گروه، برتری بریکس تنها افزایش خواهد یافت. اتفاقاً این به یکی از عوامل افزایش شدید محبوبیت این گروه در بین کشورهای دیگر تبدیل شده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала