معاون رئیس جمهور افریقای جنوبی: بریکس بر بحث کاهش وابستگی به دالر تمرکز خواهد کرد

© AP Photo / Anupam NathФлаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС
Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
بیش از 40 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند که 23 کشور به طور رسمی درخواست خود را ارسال کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، پل ماچاتیل، معاون رئیس جمهور افریقای جنوبی گفت: اعضای بریکس در نشست روز سه شنبه خود عمدتاً بر کاهش وابستگی دالر تمرکز خواهند کرد.
به گفته معاون رئیس جمهور افریقای جنوبی، "امروزه جهان به این بلوک (بریکس) توجه دارد زیرا در خط مقدم مباحثه جهانی قرار دارد" تا وابستگی به دالر را کاهش دهد."
همانطور که توسط آژانس اشاره شده است، رهبران بریکس، به ویژه، راه هایی را برای افزایش تعداد پرداخت ها به ارزهای ملی خود در نظر خواهند گرفت.
قابل ذکر است که برازیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی، امسال در نشست بریکس 2023 شرکت خواهند کرد. بر این اساس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی که در جنوری ریاست دوره ای این گروه را برعهده گرفت، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا، و نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در فهرست قرار دارند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
لاوروف برای شرکت در اجلاس سران بریکس وارد آفریقای جنوبی شد+ ویدئو
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا در این نشست شرکت نخواهد کرد، اما انتظار می رود از طریق لینک ویدیویی در این نشست شرکت کند.
به گفته نالدی پاندور، دیپلمات ارشد افریقای جنوبی، بیش از 40 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند که 23 کشور به طور رسمی درخواست خود را ارسال کرده اند.
آنیل سوکلال گفت: لیست کشورها بزرگ است. آرژانتین، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، سنگال، الجزایر، اتیوپی، ایران و اندونزیا از میان کشورهایی هستند که به طور رسمی درخواست داده اند.
خبرنگاران اسپوتنیک این نشست را مورد پوشش خبری قرار می‌دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала