لاوروف: بریکس به دنبال هژمونی جمعی جدید نیست

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время заседания совета министров иностранных дел стран - участниц БРИКС в Кейптауне
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время заседания совета министров иностранных дел стран - участниц БРИКС в Кейптауне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
عضو شوید
لاوروف: بریکس آماده است تا به یکی از ارکان نظم جهانی چندمرکزی تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مقاله ای برای مجله اوبونتو آفریقای جنوبی گفت: بریکس هدفش تبدیل شدن به یک "هژمون جمعی جدید" نیست.
لاوروف نوشت: "ما هدفی نداریم که مکانیسم‌های چندجانبه موجود را جایگزین کنیم، چه رسد به تبدیل شدن به یک "هژمون جمعی" جدید.
درعین حال، وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که بریکس آماده پاسخگویی به "درخواست" تبدیل شدن به "یکی از ستون های نظم جهانی جدید، عادلانه تر و چند مرکزی" است.
لاوروف افزود: "به همین دلیل است که ما روند توسعه را آغاز کردیم. این نمادین است که دقیقاً در سال ریاست جمهوری آفریقای جنوبی، کشوری که در نتیجه یک تصمیم سیاسی اجماع در برجام پذیرفته شد، چنین پویایی به دست آورد."
Символика БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
چین از گسترش بریکس حمایت می کند
وی همچنین تقویت توان بانک توسعه جدید، استخر ذخایر ارزی مشروط بریکس، بهبود مکانیزم های پرداخت، افزایش نقش ارزهای ملی در تسویه حساب های متقابل را از اولویت های این انجمن عنوان کرد.
لاوروف در این مقاله نوشت: برنامه ریزی شده است که این موضوعات در اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ مورد توجه قرار گیرند.
اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ 22 تا 24 آگوست برگزار می شود که در آن رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی حضور خواهند داشت و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این اجلاس شرکت خواهد کرد.
کشورهای عضو بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
چندرسانه ای
مساحت قلمرو و جمعیت کشور های عضو بریکس + داده نمایی
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند، اما اخیراً حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала