چین از گسترش بریکس حمایت می کند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Символика БРИКС
Символика БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
عضو شوید
وزارت خارجه چین: پکن از توسعه بریکس حمایت می کند و از شرکای جدید استقبال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه چین در آستانه اجلاس سران در ژوهانسبورگ می گوید چین از روند توسعه برجام حمایت می کند.
این وزارتخانه گفت: "چین همیشه متقاعد شده است که برجام مکانیزمی باز و فراگیر است، پکن از روند توسعه بریکس حمایت می کند و از ورود زودهنگام به خانواده بزرگ بریکس از شرکای همفکرتر استقبال می کند."
این وزارتخانه تاکید کرد که پکن آماده همکاری با شرکای بریکس برای حمایت از کار آفریقای جنوبی به عنوان کشور رئیس، سازماندهی مشترک رویدادهای مختلف در داخل انجمن، ارتقای توسعه کیفی همکاری های بریکس و کمک بیشتر به تقویت صلح و سعادت در تمام جهان ثبات است."
اجلاس بریکس 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود و رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی به آنجا می آیند و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.
کشورهای عضو بریکس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
چندرسانه ای
مساحت قلمرو و جمعیت کشور های عضو بریکس + داده نمایی
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند، اما اخیرا حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اعلام کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала