سعودی قصد دارد به بریکس بپیوندد

© Sputnik / Alexei Druzhininعربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد
عربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
عضو شوید
عربستان سعودی یکی از کشورهای است که به اجلاس بریکس در افریقای جنوبی دعوت شده است. جناح سعودی این دعوت ها را پذیرفت، اما هنوز رسما اعلام نکرده است که آیا برای پیوستن به این گروه درخواست خواهد داد یا خیر.
به گزارش اسپوتنیک، محمد سرور سابان، اقتصاددان سعودی، مشاور ارشد سابق وزیر نفت عربستان سعودی، به نوبه خود، طی مصاحبه با اسپوتنیک، خاطرنشان کرد که عربستان سعودی همچنان قصد دارد به بریکس بپیوندد: "عربستان سعودی مدتهاست که به ایجاد انجمن غیرغربی در مقیاس بزرگ مانند بریکس تلاش می کند. ما می خواهیم همکاری کنیم، ما می خواهیم روابط اقتصادی و سیاسی را در چارچوب یک جهان چند قطبی - بر اساس اصول احترام متقابل و همکاری برابر گسترش دهیم." .
Флаги стран-участниц встречи лидеров БРИКС. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2023
عربستان سعودی می خواهد به بانک بریکس بپیوندد
اکنون عربستان، مانند سایر کشورهای جنوب جهانی، این فرصت را دارد که به چنین نیرویی بپیوندد که از هر شانسی برای تبدیل شدن به قطب اصلی نظم نوین جهانی برخوردار است. در واقع، ریاض روی این موضوع حساب می کند.
همزمان بانک انکشاف نوین بریکس، علیرغم مدت کوتاهی که کار کرده، تاکنون توانسته خود را به عنوان یک مؤسسه قابل اعتماد معرفی کند. تفاوت اصلی آن عدم وجود شرایط سیاسی و اقتصادی برای مشتریان است. همین بانک جهانی و صندوق بین المللی پول نمی توانند به چنین شفافیت ببالند - و همه اینها به دلیل انحصار کشورهای غرب جمعی است.
Работа Международного пресс-центра саммитов БРИКС и ШОС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2023
رئیس جمهور آفریقای جنوبی: کشورهای بریکس می توانند اقتصاد جهان را تغییر دهند
من معتقدم اجلاس آتی یکی از رویدادهای کلیدی سال خواهد بود. البته KSA آماده درخواست برای عضویت در این گروه است. و مطمئنم قبول میشود، زیرا کشورهای عضو بریکس نیز علاقمند به پیوستن به گروه بزرگترین صادرکننده نفت جهان، مرکز جهان اسلام هستند.
من معتقدم که با گذشت زمان، BRICS نه تنها بانک خود و یک شعبه گسترده عضویت، بلکه ارز خود را نیز خواهد داشت. چنین انجمن ها شانس موفقیت بزرگ را دارند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала