مشکلات "لونا-25" پیش از رفتن به مدار آغاز شده بود

© Photo / Roscosmos「ルナ25号
「ルナ25号 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
عضو شوید
پژوهشگر برجسته ای انستیتوت پژوهش های فضای روسیه گفت، که مشکلات "لونا-25" حتی پیش از تلاش برای رفتن به مدار پیش از فرود آغاز شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، ناتان ایزمانت، دانشمند و پژوهشگر برجسته در انستیتوت پژوهش های فضایی (IKI) اکادمی علوم روسیه، به اسپوتنیک گفت: "نشانه های نگران کننده" در ایستگاه لونا-25 حتی پیش از تلاش برای انتقال به مدار پیش از فرود مشاهده شد، اما تصمیمی برای به تعویق انداختن مانور گرفته نشد".
ایزمانت گفت: ""مشکلاتی وجود داشت، آنها چندان قابل توجه نبودند، اما نشانه های، به اصطلاح آزاردهنده بودند، اما همه امیدوار بودند که بتوانند به نحوی با این موضوع کنار بیایند. مشکلاتی وجود داشت، من با دقت می گویم، آنجا چیزهایی برآورد شده است، اما همتراز نیست. اگر انحراف کمی بالاتر از آنچه انتظار داشتیم داشته باشیم، این یک واقعیت نگران کننده است، اما، ظاهرا، آنقدر نگران کننده نبود که به یک راه حل ریشه ای برویم".
Российская автоматическая станция Луна-25 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
فروافتادن "لونا-25"
این دانشمند بر این باور است، که در صورت بروز مشکل، باید منتظر ماند و انتقال به مدار پیش از فرود را به تعویق انداخت.
به گفته او، "هیچ چیز وحشتناکی" در این وجود نخواهد داشت.
این دانشمند افزود: "مایه تاسف است که زمان وجود داشت و ظاهراً تصمیم در مورد چگونگی ادامه کار بهترین نبود".
برای نخستین بار در 47 سال
پرواز مورد انتظار در 11 اگوست 2023 آغاز شد. موشک سیوز-2.1b با مرحله فوقانی فرگات و لونا-25 نصب شده بر روی آن از پایگاه فضایی وستوچنی در ساعت 2.11 به وقت مسکو به فضا پرتاب شد. چند دقیقه بعد "فرگات" به مدار زمین پرتاب شد و 1 ساعت و 20 دقیقه پس از پرتاب، ایستگاه را در مسیر پرواز به ماه فرستاد.
در جریان پرواز، ایستگاه دو بار مسیر را اصلاح کرد و پس از صدور دو ضربه ایست در 16 اگوست، با ارتفاع حدود 100 کیلومتر وارد مدار ماه شد. در جریان پرواز، ابزارهای علمی در ایستگاه روشن شد، آنها نخستین اندازه گیری ها را انجام دادند و نتایج را به زمین منتقل کردند.
به گزارش روسکاسموس، دانشمندان تجزیه و تحلیل خود را آغاز کرده اند. افزون بر این، ایستگاه چندین "سلفی" از آن میان رنگی مخابره کرد و پس از ورود به مدار، از سطح ماه عکس گرفت. او دهانه قطب جنوب زیمن را در سوی پشست ماهواره طبیعی زمین ثبت کرد و تصاویر این دهانه به طور قابل توجهی اطلاعات دانشمندان در مورد آن را تکمیل کرد.
سپس لونا-25، پس از دو اصلاح دیگر، قرار بود مدار خود را به مداری بیضوی با حداقل فاصله تا سطح 18 کیلومتر تغییر دهد و در ناحیه شمال دهانه بوگوسلاوسکی در سوی مرئی ماه فرود آید. ایستگاه پیشین، لونا-24، در سال 1976 به ماه فرستاده شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала