واکنش مسکو به سخنان بورل درباره روسیه

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель. Архивное фото
Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2023
عضو شوید
جوزپ بورل، کوتوله روشنفکری که از حسادت و درماندگی به روسیه توهین می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی Pais، گفت که روسیه یک "کوتوله اقتصادی" است، " و شبیه به یک پمپ بنزین است که صاحب آن بمب اتمی دارد.
در واکنش به این اظهارات به دور از ادب دیپلماتیک این نماینده اتحادیه اروپا، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات جوزپ بورل، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: همه اینها از حسادت و درماندگی است، و اتحادیه اروپا خود مانند یک ورشکسته به نظر می رسد که بدون سوخت با کیفیت در حد توان ما ورشکست شده است.
زاخارووا گفت:
اولاً، افرادی که نمی توانند تعیین کنند که مرد هستند یا زن، بهتر است تا زمان شناسایی نهایی سکوت کنند.
ثانیاً، اتحادیه اروپا مانند یک ورشکسته است که ورشکست شده است و سوخت‌گیری با سوخت با کیفیت را در حد توان خود متوقف کرده است. زاخارووا مطمئن است که "سوخت ما نزد ما است و ما آن را نیز می فروشیم و تجارت اتحادیه اروپا به خارج از کشور سرازیر شده است."
ثالثاً در مورد سلاح های هسته ای فقط یک کشور اتحادیه اروپا این سلاح را دارد، گفت: بقیه نتوانسته اند آن را تولید کنند و افزود: چیزی برای افتخار ندارند، بنابراین از عصبانیت خود را اینگونه خالی می کنند.
زاخارووا در پایان گفت: "بنابراین همه اینها توسط بورل از روی حسادت و درماندگی گفته شد."
همچنان گریگوری کاراسین، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارات یک مقام اروپایی درباره روسیه گفت: تمایل جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا برای بیان اظهارات بحث بر انگیز احمقانه به نظر می رسد و او را کوتوله روشنفکر نامید.
این سناتور نوشت: "بورل دوباره با عقل خود متمایز شد. این بار روسیه را یک کوتوله اقتصادی، یک پمپ بنزین با بمب اتم خواند."
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین از سوی بورل
کاراسین خاطرنشان کرد: بدون درگیر شدن در بحث‌های بی‌معنا، "باز هم می‌گویم که رئیس دیپلماسی اروپایی خود را با یک کوته فکری نشان داده است".
کاراسین در پایان گفت: "میل مقاومت ناپذیر او برای اظهارات بحث برانگیز احمقانه به نظر می رسد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала