پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین از سوی بورل

© AP Photo / Stephanie LecocqГлава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель
Глава внешнеполитического ведомства Европейского Союза Жозеп Боррель во время заявления для прессы в штаб-квартире ЕС (27 февраля 2022). Брюссель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
عضو شوید
رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، پیشنهاد اختصاص 20 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین را داد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، پیشنهاد کرد سالانه پنج میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای کمک نظامی در چهار سال آینده به اوکراین اختصاص یابد.
بورل پس از نشست منظم وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در روز پنجشنبه گفت: "ما پیشنهاد ایجاد یک مورد جداگانه در صندوق صلح اروپا را دادیم تا سالانه پنج میلیارد یورو برای نیازهای دفاعی اوکراین برای چهار سال آینده تأمین کند".
به گفته وی، این نشان دهنده تعهد امنیتی بلندمدت به اوکراین است. بورل افزود، که این موضوع در نشست غیررسمی وزیران اتحادیه اروپا در اسپانیا به تفصیل مورد بحث قرار خواهد گرفت.
Верховный представитель ЕC по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
پکن سفر بورل به چین را لغو کرد
تسهیلات غیر بودجه صلح اروپا (EPF) توسط اتحادیه اروپا در مارچ 2021 ایجاد شد تا توانایی جلوگیری از درگیری ها و تقویت امنیت بین المللی را افزایش دهد. این صندوق در چارچوب حدود 5.7 میلیارد یورو برای دوره 2021-2027 محاسبه شده است. سال گذشته کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند از این صندوق به کشورهای اتحادیه اروپا که به اوکراین کمک نظامی می کنند غرامت بپردازند. این باعث شد که این صندوق زودتر از موعد مقرر تخلیه شود و به طور دوره ای دوباره پر شود. در حال حاضر موضوع اختصاص 3.5 میلیارد یورو اضافی برای تامین مالی این صندوق در حال بررسی است.
Верховный представитель Евросоюза по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
بورل خواستار ارسال تسلیحات مدرن‌تر به اوکراین شد
همانطور که جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود، حمایت بروکسل از اوکراین باید پس از پایان درگیری ادامه یابد. او پیشنهاد کرد که صندوق صلح اروپا، که اتحادیه اروپا از طریق آن به شرکا در کشورهای مختلف جهان کمک می کند، می تواند به "صندوق دفاعی اوکراین" تبدیل شود.
بورل افزود، که لازم است تلاش ها برای نوسازی ارتش اوکراین و آموزش پرسنل نظامی آن ادامه یابد.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد، که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала