وزارت خارجه روسیه: رژیم کی‌یف به سفارش آنگلوساکسون ها فرهنگ ارتدوکس را نابود می کند

© Sputnik / Maria DevakhinaЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید، تصادفی نیست که غربی ها همچنان بدبینانه از محکوم کردن اقدامات بخش های خود اجتناب می کنند
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت که رژیم کی‌یف دستور آنگلوساکسون‌ها را برای نابودی فرهنگ ارتدکس انجام می‌دهد و کلیسای متعارف را از صومعه خود بیرون می‌کند.
زاخارووا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، گفت: "رژیم کی‌یف با اخراج کلیسای متعارف از صومعه‌اش، دستور آنگلوساکسون‌ها برای نابودی فرهنگ ارتدکس را اجرا می‌کند."
وی افزود: "تصادفی نیست که غربی ها همچنان بدبینانه از محکوم کردن اقدامات بخش های خود اجتناب می کنند. جامعه جهانی و سازمان های مربوطه نیز به طرز شرم آوری سکوت کرده اند."
Успенский собор Киево-Печерской лавры в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
حمله به محوطه لاورای کیف پچرسک توسط پولیس اوکراین
این در حالی است که کلیسای ارتدکس اوکراین چند قبل خبر داد که پولیس اوکراین به سه ساختمان لاورای کیف پچرسک حمله کرد.
در کلیسای ارتدکس روسیه، تصمیم دادگاه مبنی بر اخراج راهبان، بی رحمانه ترین خشونت علیه وجدان صدها هزار مؤمن نامیده شد و اقدامات مقامات اوکراینی با الحاد شوروی در دهه 1920-1930 مقایسه شد.
لاورای کیف پچرسک که در قرن یازدهم تأسیس شد، قدیمی‌ترین صومعه روسیه، یکی از مراکز اصلی ارتدکس و آموزش است. در زمان شوروی، دو بار تعطیل شد. احیای صومعه در نیمه دوم دهه 1980 آغاز شد. به تدریج غارهای نزدیک، کلیسای تعالی صلیب، حجره های برادر، معبدی به افتخار نماد مادر خدا "چشمه حیات بخش" و برخی ساختمان های دیگر به حوزه قضایی صومعه منتقل شدند. با این حال، آنها در مالکیت دولت باقی ماندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала