حمله به محوطه لاورای کیف پچرسک توسط پولیس اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Успенский собор Киево-Печерской лавры в Киеве
Успенский собор Киево-Печерской лавры в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
عضو شوید
کلیسای ارتدکس اوکراین خبر میدهد که پولیس اوکراین به سه ساختمان لاورای کیف پچرسک حمله کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کلیسای ارتدوکس اوکراین در تلگرام گزارش داد که افسران پولیس اوکراین به سه ساختمان لاورای کیف پچرسک یورش بردند.
در پیام تلگرام آمده است: "در حال حاضر حمله به ساختمان های 54، 57 و 58 لاورا صورت می گیرد. پولیس این ساختمان ها را محاصره کرد. قبلاً قفل ها را از بین برده اند و وارد ساختمان 57 شده اند."
کلیسای متعارف گفت که نه تنها زائران در این ساختمان ها زندگی می کنند، بلکه برخی از راهبان لاورای کیف-پچرسک نیز زندگی می کنند.
همانطور که اتحادیه روزنامه نگاران ارتدکس امروز گزارش داد، پولیس که به این ساختمان حمله می کند با تفنگ های خودکار مسلح است.
در 10 اگست، دادگاهی در کی‌یف ادعای رفع موانع استفاده از اموال لاورای کی‌یف-پچرسک را قبول کرد. نیکیتا چکمن، وکیل صومعه، تصمیم دادگاه را "یکی از شرم آورترین در تاریخ اوکراین" خواند.
Сотрудники украинской полиции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
دفتر زلنسکی خواستار "پاکسازی فیزیکی" کلیسای ارتدکس اوکراین شد
قابل یادآوری است، در گزارش وزارت امور خارجه روسیه در خصوص آزار و اذیت علیه کلیسای ارتودکس اوکراین آمده است:"در جریان آزار و شکنجه مومنان ارتدوکس در اوکراین، امریکایی ها از سیاست مخرب زلنسکی انتقادی نکرده و از این طریق ظاهراً تمام اقدامات غیرقانونی کی‌یف در این رابطه را مورد تایید خود قرار می دهند".
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مشکل کلیسای ارتدکس متعارف در اوکراین "هنوز جزو اولویت های سازمان ملل و سایر سازمان های مربوطه نیست" و در پاسخ به درخواست های هیئت های دیپلماتیک روسیه، سازمان های بین المللی خود را به پاسخ های کوتاه محدود می کنند.
در کلیسای ارتدکس روسیه، تصمیم دادگاه مبنی بر اخراج راهبان، بی رحمانه ترین خشونت علیه وجدان صدها هزار مؤمن نامیده شد و اقدامات مقامات اوکراینی با الحاد شوروی در دهه 1920-1930 مقایسه شد.
لاورای کیف پچرسک که در قرن یازدهم تأسیس شد، قدیمی‌ترین صومعه روسیه، یکی از مراکز اصلی ارتدکس و آموزش است. در زمان شوروی، دو بار تعطیل شد. احیای صومعه در نیمه دوم دهه 1980 آغاز شد. به تدریج غارهای نزدیک، کلیسای تعالی صلیب، حجره های برادر، معبدی به افتخار نماد مادر خدا "چشمه حیات بخش" و برخی ساختمان های دیگر به حوزه قضایی صومعه منتقل شدند. با این حال، آنها در مالکیت دولت باقی ماندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала