دفتر زلنسکی خواستار "پاکسازی فیزیکی" کلیسای ارتدکس اوکراین شد

© Sputnik / Igor BashkovityiСотрудники украинской полиции. Архивное фото
Сотрудники украинской полиции. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
عضو شوید
دفتر زلنسکی گفت که پاکسازی فیزیکی کلیسای ارتدوکس اوکراین، مانند هر چیزی که طرفدار روسیه است، ضروری است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولدیمیر زلنسکی، در مصاحبه ای در کانال یوتیوب "کانال 24" پیشنهاد انحلال کلیسای ارتدکس اوکراین را داد.
وی افزود: "یک فرصت بسیار عالی، زمانی که همه چیز می توانست خیلی سریع و بدون دردسر حل شود، در طول سه تا شش ماه اول جنگ بود. در آن زمان به سادگی بسیاری امکان داشت طرفداران روسیه را پاکسازی فیزیکی کرد، امروز کمی دشوارتر است. اما باز هم "کمی دشوارتر" به معنای "غیرممکن" نیست. و ما امروز باید با انگیزه قانونی و نسبتاً سخت در این مسیر قدم برداریم. بار دیگر تاکید می کنم: باید یک کلیسای متعارف اوکراینی در اوکراین وجود داشته باشد."
Киево-Печерская лавра - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
کلوپ ویدیو
آزار و اذیت کشیش‌ها در کی‌یف + ویدیو
پودولیاک کلیسای ارتدکس متعارف اوکراین را با "آبسه که باید با جراحی بسته شود" مقایسه کرد و کلیسا را ​​به تشدید تنش و عدم تمایل به گفتگو متهم کرد.
از سوی دیگر امروز، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفت که راهبان کلیسای ارتدکس اوکراین باید از لاورا اخراج شوند، اما قرار نیست علیه آنها از زور استفاده کنند. در عین حال، راهب لاورای کیف پچرسک، متروپولیتن پاول، گفت که یورش به این صومعه ممکن است عصر امروز آغاز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала