"گرسنگی" دلیل فرار سربازان اوکراینی به سمت اسارت

© Sputnik / S. KryachkoПанорама Киева
Панорама Киева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
عضو شوید
سربازان گرسنه قوای مسلح اوکراین برای تسلیم شدن به ارتش روسیه از دنیپر عبور کردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک سرباز اوکراینی که به همراه دو رفیق خود سوار بر قایق از دنیپر گذشت و تسلیم شد، به ریانووستی گفت که آنها به دلیل رویه بد فرماندهان، عدم آموزش های جنگی و گرسنگی چنین تصمیمی گرفتند.
به گفته وی، در "مرکز آموزشی" در منطقه ژیتومیر، او فقط برای پنج روز تمرینات نظامی ( آموزش) دیده بود.
وی پرسید "من نمی فهمم، آیا می توان در این مدت چیزی یاد گرفت؟"
پس از "آموزش" سرباز به قطعه ۱۲۳ ترابران اوکراین فرستاده شد. در روز دوم پس از ورود به ولایت خرسون، جایی که قطعه مستقر شده بود، او در سمت راست دریای دنیپر قرار گرفت.
فراری شکایت کرد: "در اثر تیراندازی های مداوم توپخانه‌ای و هاوان از سمت چپ، ما نتوانستیم هیچکدام از ماموریت های فرمانده "کلشچ" را انجام دهیم. من فقط روز اول او (کلش) را ديدم، او هميشه پشت صحنه بود و هيچ وقت به ما در صحنه جنگ حاضر نشده بود، در روز سوم، شروع به گرسنگی کردیم. برای ما گفته شد که پیک‌های (موتر های نظامی) به دلیل کمبودی تیل نمی توانند جای برود. به نظر می رسد آنها آن را با پول خود می خرند. و جیب ما خالی بود."
حملات راکتی نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
قوای مسلح اوکراین شهر دونتسک را با بمب‌های خوشه‌ای بمباران کردند
این جنگجو بدون آمادگی جان خود را در چنین شرایطی به خطر انداخت.
او توضیح داد: "من تصمیم گرفتم که در اولین فرصت به اسارت تسلیم شوم". به گفته وی، فرصت فرار حدود یک هفته بعد به وجود آمد.
یکی از این سربازان سابق اوکراینی گفت: "یک روز در موقعیتی دور از ساحل دریایی "دنیپر" یک قایق را دیدم. شبانه با دو تن از دوستانم که هم با من موافق بودند به سمت چپ ساحل حرکت کردیم. يک پارچه‌ی سفيد پيدا کرديم و او را به يک چوب بسته و حرکت کردیم. با ما سه تا اسلحه و یک نارنجک بود. بسیار ترسناک بود، چون افراد ما هر لحظه می توانستند به ما شلیک کنند"
سه فراری توسط یک گشت روسی در 8 اگست در حدود ساعت 23:00 در منطقه بین شهرک های "ولیکا لپتیخا" و "زاودوفکا" در ساحل چپ دنیپر بازداشت شدند. آنها سه قبضه اسلحه AK-74، 360 گلوله کالیبر 5.45 میلی متر، یک نارنجک انداز دستی ضد زره و سه گلوله برای آن داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала