مک‌کال: گریز نیروهای امریکایی از افغانستان کشورهای روسیه و چین را جسورتر کرد

© AP Photo / Carolyn KasterПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
عضو شوید
رییس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است، که نادیده گرفتن مشورت‌های رهبران نظامی و هشدارهای جدی دیپلماتان درباره پیامدهای بیرون شدن از افغانستان سبب جسورتر شدن دیگر کشورها در برابر امریکا شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر از نحوه بیرون شدن نیروهای آن کشور از افغانستان انتقاد کرده و گفته است، که ترک کردن این کشور از اقتدار اخلاقی واشنگتن کاسته است.
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا روز سه‌شنبه، ۲۴ اسد، به نقل از آقای مک‌کال نوشته است، که ترک کردن افغانستان و بیش از یک هزار شهروند امریکایی و ۱۰۰ هزار شریکان افغانستانی، اقتدار اخلاقی واشنگتن را کاسته و "رقیبانی" چون روسیه،‌ چین و ایران را به "تهاجم" دعوت کرده است.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
دگرگونی های دو سال پیش در این روز: فروافتادن جمهوریت، اسارت ملت، چیرگی گروه طالبان
به گفته او، نادیده گرفتن مشورت‌های رهبران نظامی و هشدارهای جدی دیپلماتان درباره پیامدهای بیرون شدن از افغانستان سبب این فاجعه شده است.
وی تصریح کرده است: "تا زمانی‌که همه ای چندوچون روند بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان روشن و دست اندرکاران این ناکامی‌ها مشخص نشده است،‌ آرام نخواهد نشست".
مقام‌های امریکایی همواره بیرون شدن نیروهای این کشور از افغانستان را فاجعه‌بار و ننگین خوانده و خواهان بررسی بیرون شدن عجولانه نیروهای امریکایی از این کشور شده‌اند.
یادآوری می کنیم، که از آغاز چیرگی گروه طالبان در افغانستان بیش از ده جبهه بر ضد این گروه اعلام موجودیت کردند و از میان این جبهه ها تنها جبهه مقاومت و آزادی درگیری های زیادی با گروه طالبان داشته و در این درگیری ها نزدیک به سه هزار نفر کشته شده است که بیشتر کشته شدگان مربوط به جنگجویان گروه طالبان می باشد.
با دوساله شدن چیرگی گروه طالبان در این روزها یورش های نیروهای جبهه مقاومت و جبهه آزادی در بیشتر از ولایت های شمال و کابل افزایش پیدا کرده و این دو جبهه در اعلامیه های شان یکبار دیگر تاکید بر مبارزه در برابر گروه طالبان نموده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала