شورای مقاومت: سخنان خلیلزاد تروریسم پروری آشکارا است و باید دادگاهی شود

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2023
عضو شوید
شورای مقاومت ملی گفته است، که امضای توافقنامه ای دوحه با یک گروه جنایت کار، با کارکرد تروریستی و پشتیبانی تروریزم که به هیچ اصولی از اساسات جوامع بشری، نظم جهانی و موازین حقوق نظام بین الملل باورمند نیست، اشتباه بزرگی بود.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی افغانستان امروز در واکنش به سخنان زلمی خلیلزاد فرستاده ای پیشین امریکا برای افغانستان با نشر اعلامیه ای او را لابی گر گروه طالبان خوانده است.
در اعلامیه این شورا آمده است: "دولت ایالت متحده امریکا به رهبری دونالد ترامپ از طریق زلمی خلیلزاد نماینده ای وزارت آن کشور در امور صلح افغانستان به تاریخ 29 فیبروری 2020 توافق نامه ای را موسوم به توافق نامه ای دوحه با طالبان به امضا رسانید که این سند، زمینه ای فروپاشی نظام جمهوریت و چیرگی قهرآمیز و خشونت بار طالبان را بر افغانستان فراهم آورد".
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2023
واکنش صالح به سخنان خلیلزاد: خلیلزاد برای سودش پای راولپندی را بر گلوی زادگاهش گذاشت
این شورا در ادامه نوشته است: "امضای توافق نامه ای دوحه با یک گروه جنایت کار، با کارکرد تروریستی و پشتیبانی تروریزم که به هیچ اصولی از اساسات جوامع بشری، نظم جهانی و موازین حقوق نظام بین الملل باورمند نیست، اشتباه بزرگی بود، که سرنوشت میلیونها شهروند افغانستان را در مسیر فاجعه بار و خلاق اراده معی شان قرار داده است. پیامد تحویل دهی افغانستان به گروه افراطی و پشتیبان تروریستان بین المللی و منطقه ای طالبان در ازای امضای توافق نامه دوحه نه تنها مصلح و منفعتی را برای نام بین المللی محققق ننموده است، که باعث شده است، افغانستان به بستر امن بیشتر از بیست گروه تروریست بین المللی و منطقه ای تبدیل گردد و حقوق اساسی مردم آن از سوی رژیم پشتیبان تروریستان به شکل فاجعه باری نقض شود".
این شورا از سوء استفاده خلیلزاد یاد کرده و نوشته است: "متاسفانه زلمی خلیلزاد به عنوان شهروند و نماینده با صلاحیت وزارت خارجه ایلات متحده امریکا با سوء استفاده از موقف وظیفوی بود با جانبداری از طالبان، با نسرنوشت ودولت جمهوری اسلامی افغانستان و مردم کشور ما بازی نموده است که صدمات ناشی از آن جبران ناپذیر است".
این شورا در واکنش به سخنان پسین خلیلزاد افزوده است: "آخرین سخنان خلیلزاد که ایشان در آن در جایگاه سخنگوی گروه طالبان ظاهر شده است، نشان می دهد که او و شماری از تطهیر گران پروژه سفید سازی طالبان، عملا برای یک گروه افراطی و جنایت کار که سبب انزوای سیاسی و عقب مانی افغانستان از توسعه، ممانعت زنان از تحصیل و کار، اعمال پالیسی سرکوب و شکنجه، قتل وحذف سیاسی، کشتار اسیران و مردم مناطق معین شامل اندراب ها، پنجشیر و بلخاب و اپارتاید قومی وجنیسیتی شده است و افغانستان را به کانون امن تروریزم مبدل کرده اند، لابی گری می کند و بی محابا از تاثیرات منفی سخنان اش به شعور جمعی مردم افغنستان و جامعه سیاسی آن اهانت می نماید".
در ادامه این شورا خواهان محاکمه خلیل زاد از سوی دستگاه های قضایی این کشور شده است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی که سخنان پسین خلیلزاد را، اعتقاد تروریزم پروری و اشاعه هراس افگنی می پندارد و دیدگاه های او را به نفع سلطحه گرای نا مشروع طالبان و منافی حقوق بشر و رازش های اسلامی و انسانی می داند، از مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا در خواست می نماید، که اقدامات و تصمیم های آقای خلیلزاد را در زمان تصدی وی به عنوان نماینده ویژه وزارت امور خارجه آن کشور از زمان امضای توافق نامه دحه تا این دم مورد ارزیابی قرار داده و زمینه پاسخگویی وی را فراهم نماید. خطاهایی را که او در حق افغانستان و مردم آن مرتکب و سبب تسلط یک گروه پشتیبان تروریزم در کشور ما شده است، به عنوان خلاف رفتاری و اقدامات ضد حقوق بشری از طریق نهادهای عدلی، شناسایی و به کیفر او اقدام گردد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا برای افغانستان درخواست کرد، که رهبران مخالف گروه طالبان به کابل بازگردند و با حاکمیت کنونی افغانستان گفت و گو کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала