واکنش صالح به سخنان خلیلزاد: خلیلزاد برای سودش پای راولپندی را بر گلوی زادگاهش گذاشت

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به سخنان فرستاده ای پیشین امریکا برای افغانستان نوشته است، که او اکنون به مشاور دستگاه تعصب و جهالت طالب از طریق دنیای مجازی تقلیل یافته است و در تلاش توجیه کار ننگین اش است.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش سخنان خلیلزاد در تویترش نوشت: "خلیل زاد گفته است که امریکا بار دیگر حمله نمیکند لهذا بروید با طالبان بسازید. باور به با امریکا بخصوص برای حوزه مقاومت یک اشتباه راهبردی بود که باعث تضعیف ساختار این جنبش بزرگ و پایگاه اجتماعی اش در افغانستان گردید و بهای بزرگی را بخاطر این ایتلاف پرداخت".
او در ادامه با اشاره به توافقنامه دوحه میان گروه طالبان و امریکا افزوده است: "ما باور به ارزش هایی کردیم که امریکا به روی آن پاگذاشت و به اساس قرارداد دوحه که چیزی به جز یک دسیسه شرم آور نیست. مردم افغانستان و متحدین خود را از پشت خنجر زد. توافق دوحه با دور زدن از دولت و نهاد های مردمی طالب را توانمند ساخت و افغانستان را در خط منافع پاکستان به یک گروه نیابتی و جهالت پرور تحویل داد. امریکا قرارداد با یک گروه تروریستی را نسبت به اسناد با حیثیت حقوقی که بایک دولت مشروع زیر عنوان تفاهم راهبردی دوجانبه امضا کرده بود ترجیح داد. این چرخش تعادل شکن در سیاست امریکا شاید منافع ناپاک و ضد بشری این قدرت بزرگ نظامی را تامین کند اما فاقد اصول و قانونمندی بوده و در تضاد بسیار واضح با ارزش های بنیادی انسان است. باور مجدد و بدون راست آزمایی به حرف و روایت امریکا و متحدان غربی اش مانند بوسه بر رخ مار است. البته برای آدم های با تحلیل و آنهایی که از تاریخ عبرت میگیرند".
او همچنان خلیلزاد را خطاب قرار داده و گفته است: "اما در ارتباط به نقش خلیل زاد باید گفت، که او بار ها خود را در احساس و عاطفه افغانستانی و در ماموریت و شهروندی امریکایی میدانست. با انجام امضای توافق دوحه و ایتلاف با طالب و واگذاری افغانستان به این گروه نیابتی و ضد ملی خلیل زاد ثابت ساخت که چیزی زیر اسم مهر وطن در حد اقل آن نیز در وجود و ذهنش نیست و برای بازنشستگی پر عاید بر گلوی زادگاهش پای روالپندی را گذاشت. او که اکنون به مشاور دستگاه تعصب و جهالت طالب از طریق دنیای مجازی تقلیل یافته است تلاش برای توجیه کار ننگین اش دارد".
او خاطر نشان کرده است، که طالبان نابود شدنی است:: "به یقین آدم های فاقد اعتماد به نقس و فاقد اعتماد به ایجاد اراده همگانی وجود خواهند داشت که به حرف این و آن شیاد گوش دهند اما مسیر مبارزه معلوم گردیده است. طالب نابود شدنیست. انشاالله".
یادآوری می کنیم، که پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا برای افغانستان درخواست کرد، که رهبران مخالف گروه طالبان به کابل بازگردند و با حاکمیت کنونی افغانستان گفت و گو کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала