سرکوب همایش بانوان در کابل از سوی گروه طالبان

© @https://twitter.com اعتراضات خیابانی زنان در کابل
 اعتراضات خیابانی زنان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.08.2023
عضو شوید
زنان معترض در کابل گفتند، که جنگجویان گروه طالبان اعتراض شان را سرکوب کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، گروهی از بانوان در آستانه‌ ای دوسالگی چیرگی گروه طالبان و آنچه آنان "روز سیاه مردم افغانستان" می‌دانند در خیابان‌های کابل دست به اعتراض زدند؛ اما با سرکوب طالبان روبه‌رو شدند.
زنان در اعتراض به فرمان طالبان؛ برقع حجاب زنان افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
بانوان نکوهشگر به جهان: سکوت و باج ‌دهی به طالبان زنده به‌‌ گور کردن بانوان است
آنان می‌افزایند، که گروه طالبان نباید به رسمیت نشناخته شوند.
زنان معترض همچنان (امروز شنبه، ۲۱ اسد) با نشر قطعنامه‌ای اظهار داشتند، که جهان شاهد جنایت گروه طالبان در جریان دو سال بوده است و مردم افغانستان بدون اجازه این‌گروه حق نفس کشیدن را نیز ندارند.
در این قطعنامه آمده‌است، که تجاوز جنسی در زندان‌های زنان، ازدواج‌های اجباری و زیرسن، سنگسار، اعدام، کشتارهای هدفمند، شکنجه، بازداشت، بخشی از جنایت گروه طالبان است که در دو سال گذشته به صورت گسترده انجام شده است.

زنان معترض در قطعنامه‌شان، سازمان ملل متحد، حقوق بشر و کشورهای دخیل در مسائل افغانستان را مخاطب قرار داده و گفتند که افغانستان به میدان و پناه‌گاه تروریسم تبدیل شده‌است باید به ‌آن توجه شود و هم‌چنان آن‌ها با اشاره بر نشست‌های طالبان با امریکا در دوحه قطر خاطرنشان کردند که این نشست‌ها منجر به سقوط نظام جمهوریت در افغانستان شد که نتیجه‌اش آوارگی هزاران شهروند افغانستان به کشورهای مختلف جهان می‌باشد.
در این قطعنامه گفته شده‌است، که حذف زنان از جامعه، از دیگر جنایت گروه طالبان است که طی دو سال صورت گرفته‌است.
زنان در این قطعنامه تاکید کردند که هر نوع تعامل با طالبان تعامل با تروریستان است و این گروه تروریستی نباید از سوی کشورها پشتیبانی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала