بانوان نکوهشگر به جهان: سکوت و باج ‌دهی به طالبان زنده به‌‌ گور کردن بانوان است

© https://twitter.comزنان در اعتراض به فرمان طالبان؛ برقع حجاب زنان افغانستان نیست
زنان در اعتراض به فرمان طالبان؛ برقع حجاب زنان افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
جنبش بانوان برای صلح‌ و آزادی در یک حرکت اعتراضی سیاست‌های جامعه جهانی در همکنشی با گروه طالبان را به باد انتقاد گرفته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، جنبش بانوان برای صلح‌ و آزادی امروز (سه‌شنبه، ۲ جوزا) در یک‌ نوار دیداری می‌گویند، که نزدیک به دو سال از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد و‌ زنان همچنان در خانه‌ها زندانی شده‌اند و هیچ تغییری در وضعیت شان نیامده است.
این جنبش با بیان این‌که زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت افغانستان از جامعه حذف شده‌اند، تاکید می‌کنند که موضع نه‌چندان جدی جامعه جهانی سبب شده تا طالبان نسبت به گذشته "خشن‌تر و شنیع‌تر" عمل کنند.
زنان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
بخش بانوان سازمان ملل: با تیم‌های مردانه کار نخواهیم کرد
به باور اعضای این جنبش، ادامه سکوت و باج‌ دهی به طالبان نه‌تنها مخالف اصول آزادی، عدالت، دموکراسی و قوانین بین‌المللی، بلکه زنده به گور کردن زنان افغانستان نیز است.
این زنان معترض می‌گویند: "از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به معاملات پنهان با گروه طالبان پایان داده و از ادامه ارسال کمک‌های میلیون دالری به ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران معلوم‌الحال بپرهیزند."
این اعتراضات به سیاست جامعه جهانی در برابر طالبان، در حالی صورت می‌گیرد که این گروه از بدو تسلط شان بر کشور تا کنون به هیچ یک از درخواست‌های جهان در زمینه حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان عمل نکرده‌اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا، بر افغانستان یکبار دیگر چیره شد و پس از آن سختگیری های زیادی را بر شهروندان افغانستان به ویژه بر بانوان به اجرا گذاشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала