در جهت دونتسک، ارتش روسیه 17 حمله قوای مسلح اوکراین را دفع کرد

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر Спецназ РФ применяет беспилотники ZALA в ходе спецоперации
Спецназ РФ применяет беспилотники ZALA в ходе спецоперации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه با نشر اعلامیه‌ی گفته است که در شبانه روز گذشته در مسیر دونستک اوکراین 290 سرباز خود را از دست داده.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد گروه‌های قوای مسلح فدراسیون روسیه در جهت دونتسک 17 حمله قوای اوکراینی را دفع کردند و تلفات دشمن در روز از 290 سرباز بیشتر شد.
به گفته این وزارتخانه، در جهت دونتسک، قطعات گروه "جنوب" با همکاری نزدیک با تیم‌های هوانوردی و توپخانه، این حملات گروه‌های تهاجمی اوکراین را در مناطق بلوگروفکا، نوومیکایلووکا و آرتموفسک جمهوری خلق دونتسک با موفقیت دفع کردند.
در اعلامیه وزارت خارجه آمده است: "دشمن در طول روز در این راستا بیش از 290 سرباز اوکراینی کشته و زخمی شده، دو موتر زرهی جنگی، سه موتر، دو پایه توپخانه خودکششی کراب و آکاتسیا ساخت پولند، یک سیستم توپخانه ای ام 777 ساخت امریکا و و همچنین دو فروند هویتزر D-20 از دست داد."
Украинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2023
ارتش اوکراین مجبور به تغییر تاکتیک های تهاجمی شد
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیا در 4 جون آغاز شد. کی‌یف قطعه های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به جنگ پرتاب کرد.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 جولای اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار" به کی‌یف کمک نمی‌کند.
در 4 اگست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز "ضدحمله"، در جون الی جولای، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات منهدم شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 موتر زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 موترهای جنگی پیاده نظام امریکایی بردلی وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала