- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای اوکراینی حتی به خط دفاعی روسیه نرسیده اند

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото
Украинские военнослужащие ведут огонь из гаубицы M777. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین در جریان دو ماه ضد یورش حتی به خطوط دفاعی روسیه نرسیدند.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از یک کارشناس نظامی می نویسد، در جریان ضد یورش، نیروهای اوکراینی حتی نتوانستند به خطوط اصلی دفاعی نیروهای روسیه برسند، که کی یف مجبور به تغییر تاکتیک شد و بدون تانک های لئوپارد 2 و سایر تجهیزات نظامی غربی قادر به انجام این کار نخواهد بود.
این نشریه می گوید: "اوکراین هنوز از جدی‌ترین دفاع روسیه، یک سری سنگر، ​​تله‌های ضد تانک و سایر موانع محروم است. کارشناسان نظامی می‌گویند، که اوکراین احتمالاً برای پیشروی در این خطوط به تانک‌های لئوپارد 2 و سایر تجهیزات نظامی ارائه‌شده توسط غرب نیاز خواهد داشت. پس از این که ارتش اوکراین تجهیزات خود را در اوایل جون به تعداد زیادی در میادین ماین از دست دادند، ارتش اوکراین تاکتیک خود را تغییر داد".
Украинский военный со снарядом 155 мм в Харьковской области. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
سرنوشت وحشتناک نیروهای مسلح اوکراین پس از ضد یورش
ضد یورش اوکراین اکنون توسط نیروهای پیاده رهبری می شود، که از میان میادین ماین می گذرند. خاطرنشان می شود که از سایر واحدها و ذخیره جمع آوری شده است. ارتش اوکراین همچنین از تلفات سنگین در میادین ماین به روزنامه می گوید. ارتش اعلام کرد، که پس از تغییر تاکتیک ها در نیروهای اوکراینی، دستیابی به موفقیت در ضد حمله خود را ممکن می دانند.
پیشتر نیویورک تایمز به نقل از مقامات و تحلیلگران آمریکایی نوشته بود، که ارتش اوکراین که تحت آموزش های سازماندهی شده توسط ایالات متحده و دیگر متحدان غربی قرار گرفته اند، به دلیل شکست در ضد حمله، تاکتیک های خود را کنار می گذارند. ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتموفسک و اول از همه زاپروژیا در 4 جون آغاز شد. کی‌یف تیپ‌/لواهای آموزش‌دیده ناتو را مجهز به تجهیزات غربی، از جمله تانک‌های لئوپارد که به‌طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شد، در نبرد مستقر کرد – به دنبال آن، فیلم‌هایی از سوختن وسایل نقلیه در میدان نبرد طنین‌اندازی در غرب ایجاد کرد.
همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 جولای اعلام کرد، "حداقل تا کنون" هیچ نتیجه ای برای سربازان اوکراینی وجود ندارد و متصدیان غربی "به وضوح" از روند "ضدحمله" ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع بزرگ پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار" به کیف کمک نمی‌کند.
در 4 اگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که از آغاز "ضدحمله"، در جون تا جولای، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات منهدم شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 خودروی رزمی پیاده نظام امریکایی بردلی وجود دارد. رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین ماین نیروهای مسلح روسیه اشاره می کنند. در مقابل این پس زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ابراز عقیده کرد که حمله نیروهای مسلح اوکراین "ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و ایالات متحده شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کردند.
اگرچه، به گفته کارشناسان مصاحبه شده با اسپوتنیک، آنها قادر به تغییر اساسی وضعیت نیستند. روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала