ابراز امیدواری اکواس برای راه حل دیپلماتیک آشفتگی نیجر

© AFP 2023Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее
Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور نیجریه گفت: اکواس راه حل دیپلماتیک را برای وضعیت نیجر ترجیح می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آجوری نگلاله، سخنگوی رئیس جمهور نیجریه گفت، که جامعه اقتصادی غرب افریقا (اکواس/ECOWAS) راه حل دیپلماتیک را برای وضعیت نیجر ترجیح می دهد، اما گزینه های دیگر نیز منتفی نیستند.
Нигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
همایش هزاران نفر در پایتخت نیجر در پشتیبانی از شورشیان
یکشنبه گذشته، مهلت تعیین شده از سوی اکواس/ ECOWAS برای شورشیان برای بازگشت به قدرت، رئیس جمهور برکنار شده نیجر، محمد بازوم، به پایان رسید. در غیر این صورت، بلوک منطقه ای تهدید به انجام مداخله نظامی کرد.
نگلاله گفت: "بولا تینوبو رئیس جمهور نیجریه و بلوک منطقه ای اکواس/ECOWAS که او رهبری می کند، حل و فصل دیپلماتیک و صلح آمیز را به کودتای نظامی در نیجر ترجیح می دهند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد، که گزینه های دیگری برای حل این موضوع در بلوک منتفی نیست.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد، که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده است. جنرال عبدالرخمان چیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری به عنوان رئیس شورای ملی دفاع از میهن که توسط کودتاچیان تشکیل شده بود، در تلویزیون دولتی ظاهر شد. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای اکواس/ ECOWAS کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اگوست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای اکواس/ ECOWAS که در ابوجا برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала