همایش هزاران نفر در پایتخت نیجر در پشتیبانی از شورشیان

© AP Photo / Sam MednickНигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее
Нигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
هزاران تن در پشتیبانی از شورشیان در پایتخت نیجر همایش برگزار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، که چندین هزار نفر در تظاهرات پایتخت نیجر برای پشتیبانی از نظامیانی که به قدرت رسیدند، تجمع کردند، همایش بدون کدام رویدادی به پایان یافت، چندین هزار نفر در آن شرکت کردند.
این خبرگزاری می نویسد: "در نیامی (پایتخت نیجر)، چندین هزار نفر در میدان استقلال تجمع کردند، پس از آن تا نیمه روز بدون هیچ رویدادی پراگنده شدند".
Нигерийцы с российским флагом в руках участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2023
نیجر: روسیه به عنوان یک شریک جدی ما است
این راهپیمایی ها در روز شصت و سومین سالگرد استقلال نیجر از فرانسه برگزار شد. شرکت کنندگان شعارهای "مرگ بر فرانسه" و "زنده باد روسیه، زنده باد پوتین" سر دادند.
به گزارش فرانس پرس، چندین هزار نفر نیز به خیابان های شهر آگادز در شمال کشور آمدند، تظاهرات مشابهی در شهرهای دیگر نیجر برگزار شد.
به گفته این آژانس، در بحبوحه رویدادهای پسین در جریان راهپیمایی‌های روز یکشنبه که منجر به تخلیه شهروندان فرانسوی از نیجر شد، سفارت فرانسه برای امنیت از سوی پولیس محاصره شد.
پیش از این، سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه از تکمیل عملیات تخلیه شهروندان فرانسوی از نیجر، بیش از هزار نفر را بیرون آورده بود.
یاداآوری می کنیم، که پیش از این ارتش نیجر در جریان یک سخنرانی در تلویزیون ملی گفته بود، که محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شده، مرزها بسته شده و منع رفت و آمد اعلام شده است. نظامیان گارد ریاست جمهوری کاخ ریاست جمهوری را در نیامی پایتخت کشور بسته کردند. دفتر بازوم مدعی شد که ارتش از شورشیان حمایت نمی کند، اما بعداً فرماندهی نیروهای مسلح با آنها اعلام همبستگی کرد. فرمانده گارد ریاست جمهوری، جنرال عبدالرحمن چیانی، در 28 جولای در تلویزیون دولتی نیجر به عنوان رئیس "شورای ملی دفاع از میهن" که از سوی کودتاچیان تشکیل شده بود، ظاهر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала