فلسطین مانع صلح اسرائیل با عربستان نمیشود

© Sputnik / Alexei Druzhininعربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد
عربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
عضو شوید
الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه گفت: مسئله فلسطین مانع صلح بین اسرائیل و عربستان سعودی نخواهد شد، همانطور که توافقنامه های صلح قبلی با پادشاهی های عرب خلیج فارس ثابت شده است.
به گزاش اسپوتنیک، این مصاحبه در بحبوحه تلاش های مداوم دولت ایالات متحده برای نزدیک نمودن تل آویو و ریاض به توافق برای عادی سازی روابط انجام می شود.
"مسئله فلسطین مانعی برای صلح نخواهد شد. ما همچنین این را در توافقات ابراهیمی (بین اسرائیل و کشورهای عربی) ثابت کردیم. همه ما علاقه مند به بهبود زندگی در خاک خود و تشکیلات خودمختار فلسطین هستیم: بهبود معیارهای زندگی فلسطینی ها از نظر اقتصادی، یک نفع متقابل برای همه ما است و فراموش نکنید که نتانیاهو توافق نامه های صلح را به عنوان بخشی از بحث درباره موضوع فلسطین اجرا کرد.
Президент государства Палестина Махмуд Аббас - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2022
عباس: اسرائیل دیگر شرکت مذاکره کنندۀ فلسطین نیست
به گفته این وزیر، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی فرصتی تاریخی برای دستیابی به صلح و در نتیجه تغییر خاورمیانه و تبدیل آن به مکان امن برای نسل های آینده دارند.
وزیر خارجه اسرائیل پیش از این نسبت به چشم انداز عادی سازی روابط با عربستان سعودی تا مارچ 2024 خوش بین بود و خاطرنشان کرد که ریاض نیز به این موضوع علاقه دارد. در ماه اپریل، نتانیاهو طی دیدار با لیندسی گراهام سناتور امریکایی گفت که عادی سازی و توافق صلح با عربستان سعودی گام بزرگی برای پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل خواهد بود.
در سال 2020، ایالات متحده روندی را با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد. در نتیجه مجموعه ای از اسناد به امضا رسید که به آن پیمان صلح ابراهیم می گویند. امارات، بحرین و مراکش به این توافقنامه پیوستند. مقامات سودان علاقه خود را برای پیوستن به این توافقنامه ها ابراز کردند و بخش اعلام خود را با حضور استیون منوچین وزیر دارائی سابق امریکا امضا کردند، اما خارطوم سند مربوطه را با اسرائیل امضا نکرد. مقامات فلسطینی از اقدامات کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل به ضرر حفظ حقوق ساکنین خودمختاری انتقاد کرده اند. اسرائیل تا سال 2020 تنها با دو کشور عربی در منطقه - اردن و مصر - روابط دیپلماتیک داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала