طالبان پاکستانی: مسئولان سیاست شکسته خورده ای خود را به دوش طالبان افغانستان می اندازند

© @https://twitter.comولی محسود رهبر طالبان پاکستانی
ولی محسود رهبر طالبان پاکستانی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
عضو شوید
تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ ای گفته است: در جرگه قومی برای توجیه سیاست شکسته خورده، تلاش شده که مسئولیت ناامنی به دوش طالبان افغانستان انداخته شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، محمد خراسانی، سخن‌گوی طالبان پاکستانی در واکنش به اظهارات مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان مبنی بر این‌که تروريستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند، گفته که مسئولان تلاش دارند سیاست شکسته خورده خود را به دوش طالبان‌ افغان بیندازند.
تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ی گفته است: "در جرگه قومی برای توجیه سیاست شکسته خورده، تلاش شده که مسئولیت ناامنی به دوش طالبان افغانستان انداخته شود".
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2023
یکی دیگر از فرماندهان تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان کشته شد
در این بیانیه تصریح شده است، مشخص است که از سال گذشته چه کسی آرامش پاکستان را در مقابل دریافت دالر خدشه‌دار کرده و کدام طبقه سیاسی، نظامی برای اجرای دستور کار بین‌المللی روز به روز بمب‌های جدید را بر سر مردم ریختند.
تحریک طالبان پاکستان مدعی شده‌ که با هم‌چو اظهارات از یک جهت مشکل برای طالبان افغانستان را در مجامع بین‌المللی مساعد می‌سازد و از سوی دیگر زمینه‌ساز دریافت دالر برای جنرال پاکستانی می‌شود.
در این بیانیه افزوده شده: "بی‌انصافی است که نا‌امنی پاکستان را به گردن مجاهدین پاکستانی و طالبان افغانستان بیاندازیم".
با این حال سخن‌گوی تحریک طالبان پاکستان بار دیگر تأکید کرده است، که چنین ادعا را مانند گذشته به شدت محکوم می‌کنند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان پس از حمله‌ی انتحاری به همایش حزب‌اش در سخنرانی‌ در پیشاور گفته که تروریستان از خاک افغانستان به پاکستان می‌آیند.
رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفته بود: "پاکستان بخاطر جلوگیری از تروریسم در افغانستان استراتیژی مشترک ایجاد کند". نام‌برده تأکید کرد، که ثبات در پاکستان و افغانستان به نفع هر دو کشور است و از طالبان افغانستان خواسته تا در برابر عناصر تروریسم که در نا امنی‌های پاکستان دست دارند، اقدام کنند.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود با حاکمیت طالبان بر افغانستان، ناامنی در پاکستان به شکل بی‌پیشینه‌ی افزایش یافته است.
در همین حال، کارشناسان می گویند، که با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، گروه های تروریستی روحیه ای تازه گرفته و در پاکستان و کشورهای همجوار افغانستان نفوذ آنها گسترش پیدا کرده است.
یادآوری می کنیم، که در زمان دولت جمهوریت افغانستان، مسئولان این کشور همیشه پاکستان را به پشتیبانی از تروریسم متهم می کردند و مسئولان پاکستان رد می کرد. اما با وجود خوشی دولت پاکستان از چیرگی گروه طالبان در افغانستان، مسئولان این کشور همیشه گروه طالبان افغانستان را متهم به پشتیبانی از تحریک طالبان پاکستان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала