روسیه و ترکیه به جز از همکاری و حمایت راه دیگر ندارند

© Sputnik / Sergey GuneevПрезидент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников "Группы двадцати" G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу
Президент Турции Реджеп Эрдоган и президент России Владимир Путин на совместном фотографировании глав делегаций государств-участников Группы двадцати G20, приглашенных государств и международных организаций в китайском городе Ханчжоу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
عضو شوید
یوجل کاراوز جنرال متقاعد ترکیه اظهار داشت که ترکیه، راهی جز همکاری، توسعه روابط، درک متقابل و حمایت ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می تواند در ماه اگوست به ترکیه سفر کند. به گفته اردوغان، فعلاً جزئیات این سفر از طریق وزارت خارجه و سرویس های امنیتی طرفین در حال بررسی است.
جنرال گفت: "ما راهی جز همکاری، توسعه روابط، درک متقابل و حمایت نداریم. علیرغم وجود دیدگاه های مختلف در هر دو کشور، اردوغان و پوتین این را بهتر از دیگران درک می کنند. من فکر می کنم که سفر ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه به ترکیه که توسط اردوغان اعلام شد: ترکیه و روسیه باید در قره باغ، سوریه و لیبیا با یکدیگر همکاری کنند و از این طریق به تضمین صلح در سراسر جهان مساعدت نمایند".
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
اردوغان ابراز امیدواری کرد که پوتین به ترکیه میاید
به گفته کاراوز، فعلاً روابط ترکیه و روسیه در اوج توسعه تاریخی خود قرار دارد. وی در این زمینه یادآور شد که در طول دوصد سال گذشته، دو کشور بارها با یکدیگر مخالفت کرده اند، جنگیده اند و دوره های حساسی را در روابط تجربه کرده اند. آخرین نمونه، حادثه سرنگونی طیاره روسی در ترکیه در سال 2015 است.
این کارشناس درباره تضادهای موجود در روابط کنونی دو کشور، خاطرنشان کرد که این تضادها عمدتاً مربوط به "مناطق نفوذ" است.
ترکیه تنها عضو ناتو است که روابط خود را با روسیه قطع نکرده است و اردوغان تنها رهبر اتحادیه است که به حفظ ارتباط با پوتین ادامه می دهد. اگر به تاریخ نگاه کنید، اردوغان پوتین را بهتر درک می کند و پوتین اردوغان تبدیل ترکیه به هاب گازی با کمک روسیه، فعالیت های مربوط به مسیرهای تامین انرژی، ساخت استیشن برق هستوی در مرسین را درک می کند. روابط توریستی و منافع سیاسی در سراسر جغرافیای وسیع - همه اینها به توسعه روابط دوجانبه بین آنکارا و مسکو کمک می کند. علاوه بر این، توافق غلات و موضوع دستیابی به صلح بین روسیه و اوکراین در دستور کار این روابط قرار دارد.
وی در پایان گفت: سفر آتی پوتین به ترکیه و گفتگوهای دو رهبر نه تنها برای کشورهای ما، بلکه برای تمام منطقه و جهان اهمیت زیادی دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала