جده طرح جایگزین اوکراین را مطرح نموده است

© Sputnikنشست سران عرب در جده
نشست سران عرب در جده  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.08.2023
عضو شوید
در جده یک طرح جایگزین برای اوکراین ارائه گردیده و روسیه را در جریان گذاشته است.
به گزارش DPA، مقامات سعودی در مذاکرات جده طرحی جایگزین برای حل مناقشه در اوکراین را ارائه کردند و مسکو را نیز در جریان گذاشته اند.
این خبرگزاری به نقل از محافل دیپلماتیک در جده گفت: "یک طرح صلح احتمالی دیگر در مذاکرات عربستان سعودی ارائه شده است".
این طرح توسط مقامات سعودی و "تعدادی از کشورهای دیگر" ارائه شده است، علاوه بر این، فدراسیون روسیه نیز در این مورد مطلع گردیده است.
Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2022
سفر بایدن به عربستان باعث پیروزی روسیه می گردد
بخشی از این طرح جایگزین، که با طرح موسوم به "طرح صلح زلنسکی" متفاوت است، یکپارچگی اوکراین، آتش بس در همه جبهه ها، آغاز مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل و تبادل اسرا است.
روز شنبه مذاکرات درباره اوکراین در جده آغاز شد که نمایندگان حدود 30 کشور به آن دعوت شده بودند، اما روسیه نه. تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، افریقای جنوبی، پولند و اتحادیه اروپا مشارکت خود را تائید کرده اند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکسیکو نیز به نوبه خود گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، منشی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. وزارت خارجه روسیه حین اظهار نظر درباره مذاکرات اوکراین در جده، اعلام کرد که تصمیم گیری درباره بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و بی معنی است، اما "زمینه کاملی برای خلاقیت" برای بحث آنها وجود دارد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیشتر گفته بود که هدف اصلی نشست دیگری در مورد اوکراین - در کپنهاگ - "تلاشی برای متقاعد کردن نمایندگان جنوب جهانی بود تا حداقل از "فرمول صلح" زلنسکی حمایت کنند، که کاملا غیرقابل قبول نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала