عکس العمل مسکو به مذاکرات صلح در جدّه

© SputnikЗдание МИД РФ в Москве
Здание МИД РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه درباره مذاکرات جده درباره درگیری در اوکراین می گوید تصمیم گیری بدون روسیه بی معنا خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در اظهار نظر درباره مذاکرات در جده درباره اوکراین گفت: تحکیم تصمیمات در مورد بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و بی معنی است، اما "میدان کاملی برای خلاقیت" برای بحث آنها وجود دارد.

او در مصاحبه ای گفت: "ما باید دو چیز را از هم جدا کنیم، حل و فصل وضعیت در میدان و تحکیم آن در سطح سیاسی، همانطور که گفتم، بدون مشارکت روسیه این مذاکرات پوچ و مزخرف است. من فکر می کنم همه این را درک می کنند. موضوع بحث در مورد وضعیتی است که نه توسط روسیه، بلکه توسط غرب تحریک شده است اینجا زمینه کاملی برای خلاقیت وجود دارد.

عربستان سعودی در نظر دارد در ماه آگوست در جده در مورد اوکراین مذاکره کند و نمایندگانی از حداکثر 30 کشور دعوت کند، بجز روسیه. تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آفریقای جنوبی، پولند و اتحادیه اروپا قبلاً مشارکت خود را تأیید کرده اند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
اعتراف تکان دهنده زلنسکی درباره فشارهای غرب
یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه بعداً به اسپوتنیک گفت که عربستان سعودی به روسیه اطلاع داده است که نتایج نشست برنامه ریزی شده را به مسکو اطلاع خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала