ECOWAS در حال طراحی مداخله نظامی احتمالی در نیجر است

© AFP 2023Сторонники размахивают флагами Нигерии, митингуя в поддержку нигерийской хунты перед зданием Национальной ассамблеи в Ниамее
Сторонники размахивают флагами Нигерии, митингуя в поддержку нигерийской хунты перед зданием Национальной ассамблеи в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
عضو شوید
ECOWAS طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر توسعه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از عبدالفتائو موسی، کمیسر امور سیاسی، صلح و امنیت ECOWAS، جامعه اقتصادی غرب آفریقا طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر از جمله دستور و زمان استقرار نیروها تهیه کرده است.
در این پیام آمده است که رهبران جامعه اقتصادی غرب آفریقا طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر در صورت عدم عقب نشینی رهبران کودتا تدوین کرده اند. تصمیم توسط سران کشورها اتخاذ خواهد شد.
در عین حال، جامعه طرفدار حل و فصل دیپلماتیک وضعیت است و به شورشیان این فرصت را می دهد که "آنچه را انجام داده اند خنثی کنند".
امروز، هیأت ECOWASنیجر را بدون ملاقات با رهبر کودتاگران، جنرال عبدالرحمن تیچیانی، یا محمد بازوم، رئیس جمهور برکنار شده، ترک کرد.
همانطور که قبلا در این سازمان تاکید شده بود، مداخله نظامی در وضعیت این کشور آفریقایی آخرین گزینه مورد بررسی خواهد بود، اما نیاز به آمادگی دارد.
Нигерийцы участвуют в марше, организованном сторонниками лидера государственного переворота генерала Дж. Абдурахман Кьянти, на фото, в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
همایش هزاران نفر در پایتخت نیجر در پشتیبانی از شورشیان
در 26 جولای، اعضای گارد ریاست جمهوری نیجر در تلویزیون ملی صحبت کردند و از برکناری محمد بازوم، رئیس دولت، بسته شدن مرزها و برقراری مقررات منع آمد و شد خبر دادند. پیش از آن، نگهبانان کاخ ریاست جمهوری در نیامی پایتخت را مسدود کردند. پس از آن، فرمانده گارد، ژنرال عبدالرخمان چیانی، به عنوان رئیس شورای ملی دفاع از میهن در تلویزیون ظاهر شد. فرماندهی ارتش با شورشیان اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور همچنان در اقامتگاه نگهداری می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала