مقامات امریکایی: تحویل F-16 به کی‌یف وضعیت در منطقه درگیری را تغییر نمی دهد

© Photo / U.S. Air Force/Staff Sgt. Brandi Hansenالمقاتلة الأمريكية إف 16 سي
المقاتلة الأمريكية إف 16 سي - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
عضو شوید
رسانه امریکایی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عرضه جنگنده‌های F-16 آمریکایی به کی‌یف نمی‌تواند شرایط را در منطقه درگیری تغییر دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در ماه جولای، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که به احتمال زیاد جت های جنگنده F-16 توسط کشورهای اروپایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. در عین حال، پنتاگون در مورد زمان آغاز آماده سازی نیروهای اتحادیه اروپا ارتش اوکراین برای پرواز با هواپیماهای آمریکایی اظهار نظری نمی کند.
مقامات آمریکایی می گویند که جت های جنگنده به تنهایی برای تغییر روند کافی نیستند.
ان بی سی همچنین یادآور می شود که حتی در صورت تصمیم گیری در مورد تامین جنگنده ها، آنها نمی توانند تاثیر سریعی بر وضعیت منطقه درگیری داشته باشند واحتمالاً ماه ها طول می کشد تا هواپیماها عملیاتی شوند.
Истребитель F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
زلنسکی از آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده F-16 در هلند خبر داد
ولودیمیر زلنسکی در 2 آگوست اعلام کرد که آموزش خلبانان اوکراینی از این ماه آغاز خواهد شد. به گفته وزارت دفاع اوکراین، برنامه آموزشی حداقل شش ماه طول خواهد کشید و ممکن است در دانمارک یا هلند انجام شود. پیش بینی می شود که تا بهار سال 2024، خلبانان بتوانند F-16را در آسمان اوکراین به پرواز دربیاورند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ماهواره های ناتو آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می کنند که با عواقب فاجعه باری همراه است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
Истребители ВВС США F-16 над территорией Ирака - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2023
لاوروف درباره ظهور F-16 در آسمان اوکراین هشدار داد
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала