زلنسکی از آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده F-16 در هلند خبر داد

CC BY 2.0 / / F16Истребитель F-16
Истребитель F-16 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2023
عضو شوید
زلنسکی با روته نخست وزیر هلند درباره شرایط آموزش خلبانان برای جنگنده F-16 صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که با مارک روته نخست وزیر هلند به صورت تلفنی درباره همکاری های دفاعی و زمان شروع آموزش خلبانان اوکراینی بر روی جنگنده های اف-16 گفتگو کرده است.
زلنسکی نوشته است که: در آستانه نشست ناتو در ویلنیوس با مارک روته، نخست‌وزیر هلند از ترکیه گفت‌وگوی تلفنی داشته است، او میگوید که ما درباره همکاری‌های دفاعی، آماده‌سازی برای نشست جهانی صلح بحث کردیم و تاریخ آغاز یک مأموریت آموزشی برای خلبانان اوکراینی در F16 را تعیین کردیم، مواضع هماهنگ در مورد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2023
زمان تحویلی جنگنده های F-16 به اوکراین اعلام شد
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала