روسیه تجربیات خود را در زمینه طبابت با کشورهای بریکس به اشتراک می‌گذارد

© SputnikФлаги стран-участников БРИКС
Флаги стран-участников БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.08.2023
عضو شوید
سرگئی گلاگولف معاون وزیر صحت فدراسیون روسیه گفت: روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله در طبابت هسته ای با کشورهای بریکس به اشتراک بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی گلاگولف معاون وزیر صحت فدراسیون روسیه در سیزدهمین اجلاس وزیران صحت کشور های عضو بریکس در دوربان آفریقای جنوبی گفت که فدراسیون روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه طبابت هسته ای با بریکس به اشتراک بگذارد.
این وزیر گفت که روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه درمان و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله در طبابت هسته ای با کشورهای بریکس به اشتراک بگذارد.
وی ادامه داد: در کشور ما توجه زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های غیرمسری می‌شود، ما آمادگی داریم این تجربه را با شرکای BRICS به اشتراک بگذاریم، به عنوان مثال کشور ما یکی از پیشتازان دنیا در تولید داروهای رادیوداروهای نوآورانه برای درمان بیماری های انکولوژیک و غیر سرطانی است.
وی خاطرنشان کرد: روسیه آغازگر همکاری در این زمینه در چارچوب مشارکت بریکس است و همچنین پیشنهاد همکاری در زمینه طبابت هسته‌ای را مطرح کرد.
همچنین در این نشست همکاری در زمینه پیشگیری و درمان توبرکلوز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گلاگولف به همکاران خارجی خود از تجربه موفق روسیه در این زمینه گفت از سال 2000، فدراسیون روسیه موفق شده است تقریباً سه برابر و مرگ و میر را تا پنج برابر کاهش دهد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
پوتین: اعضای بریکس در مسائل مالی در راستای منافع یکدیگر کار می کنند
"برای اولین بار، تست تشخیصی Diaskintest که توسط دانشمندان روسی ایجاد شده است، که تست موثر کودکان و نوجوانان را برای توبرکلوز فراهم می کند، در دستورالعمل های تشخیصی تلفیقی سل WHO گنجانده شد. ما خوشحال خواهیم شد که به شرکای BRICSخود پیشنهاد کنیم که از این آزمایش برای بیماری سل استفاده کنند.
امروزه بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. با این حال حداقل 19 کشور از جمله آرجانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند. همانطور که رهبر دوره ای بریکس، آفریقای جنوبی در انجمن آنیل سوکلال قبلاً اعلام کرده بودند، از 13 کشور به طور رسمی به عضویت بریکس خواسته شد و از 6 کشور دیگر به طور غیررسمی درخواست شد. بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала