امریکا دیگر نمی‌فهمد در اوکراین چه می‌خواهد

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteФлаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне
Флаги Украины и США у здания Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2023
عضو شوید
یک کارشناس روسی گفت: انتقاد از روند کاخ سفید در مناقشه اوکراین در امریکا تشدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، گریگوری یاریگین، دانشیار گروه پژوهش های امریکایی در دانشگاه سن پترزبورگ، با رادیو اسپوتنیک خاطرنشان کرد: در جامعه کارشناسان ایالات متحده، نگرش انتقادی نسبت به خط کاخ سفید در مناقشه اوکراین در حال افزایش است.
نسخه امریکایی The American Conservative موضع واشنگتن رسمی در مورد تهاجم نیروهای مسلح اوکراین را به سخره گرفت.
Президент Джо Байден на выступлении в Лос-Анджелесе 13 октября 2022 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
تغییر اولویت امریکا از افغانستان به اوکراین و از اوکراین به تایوان
بردلی دولین، نویسنده، نوشت: "بلوک سیاست خارجی که زمانی تهاجم های امریکا به عراق و افغانستان را رهبری می کرد، از ما می خواهد که در برابر یورش متقابل اوکراین صبور باشیم. هر چه باشد، این کارها زمان می برد - گاهی اوقات چندین دهه! ایالات متحده بیش از 100 میلیارد دالر برای کمک به اوکراین هزینه کرده است، اما اگر چند صد میلیون دیگر اضافه کنید، مسلماً دشمن مانند دریا در عهد عتیق از بین خواهد رفت".
گریگوری یاریگین، دانشیار گروه پژوهش های امریکایی در دانشگاه سن پترزبورگ، در پخش رادیو اسپوتنیک، خاطرنشان کرد، که نگرش انتقادی نسبت به خط کاخ سفید در درگیری اوکراین در جامعه کارشناسان ایالات متحده در حال افزایش است. " "البته، کسانی هستند که به خط اصلی پایبند هستند و از روحیه دولت دموکراتیک برای تشدید درگیری حمایت می کنند. اما بخش دیگری از جامعه کارشناسی وجود دارد که تردید دارند که این تصمیم درست است و با چنین سیاستی آن را اتخاذ کرده است.
این کارشناس گفت: دستیابی به برخی نتایج - سریع یا بلند مدت امکان پذیر است.
او ادامه داد: "این قابل توجه است که حتی آن دسته از رسانه های پیشرو که به طور سنتی از حزب دمکرات حمایت می کنند شروع به ابراز تردید در مورد درستی مسیر انتخابی کرده اند. " حتی نیویورک تایمز، حتی واشنگتن پست، در دو ماه گذشته شروع به انتشار مقالاتی در مورد شکست دولت ایالات متحده، در مورد استفاده غیرمنطقی از منابع مالی کرده‌اند. نوعی سردرگمی، از دست دادن جهت‌گیری وجود دارد. به نظر می رسد که در داخل ایالات متحده آنها واقعاً نمی دانند که آنها (دولت) چه می خواهند: یک درگیری طولانی، یک درگیری سریع یا راهی برای خروج از درگیری." این عدم قطعیت نه تنها به نگرش کاخ سفید به وضعیت اوکراین مربوط می شود".
این کارشناس معتقد است هیچ دستورالعملی در سایر زمینه ها وجود ندارد.
گریگوری یاریگین را اضافه کرد: "روز گذشته، فیچ رتبه اقتصادی امریکا را از AAA به AA+ کاهش داد. این دقیقاً با آشفتگی سیاسی - نه تنها اقتصادی، بلکه مشکلات سیاسی در ایالات متحده - توضیح داده شد. یعنی واضح است که در جهت حرکت سیاست خارجی شفافیت وجود ندارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала