تغییر اولویت امریکا از افغانستان به اوکراین و از اوکراین به تایوان

© AP Photo / Carolyn KasterПрезидент Джо Байден на выступлении в Лос-Анджелесе 13 октября 2022 года
Президент Джо Байден на выступлении в Лос-Анджелесе 13 октября 2022 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
عضو شوید
بایدن از کنگره درخواست کمک مالی تسلیحاتی به تایوان به عنوان بخشی از بودجه کی‌یف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد از کنگره بخواهد تا به عنوان بخشی از بودجه اضافی برای اوکراین، تسلیحات تایوان را تامین کند.
کاخ سفید از کنگره می خواهد تا به عنوان بخشی از درخواست برای تخصیص بودجه اضافی برای اوکراین، بودجه تسلیحات تایوان را تامین کند.
همانطور که اشاره شد، درخواست کاخ سفید با هدف تسریع در عرضه تسلیحات به تایوان در بحبوحه تهدیدهای فزاینده پکن است.
این منابع گفتند که دفتر مدیریت و بودجه ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش ها برای تسریع در انتقال تسلیحات، کمک مالی به تایوان را در یک درخواست اضافی شامل می شود. روزنامه فایننشال تایمز خاطرنشان می کند که در صورت تصویب کنگره، برای اولین بار تایوان از طریق سیستمی که توسط مالیات دهندگان آمریکایی تامین می شود، سلاح دریافت می کند.
کاریکاتور بلینکن در دیدار با شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
چندرسانه ای
بلینکن: امریکا از استقلال تایوان حمایت نمی کند
انتظار می رود کاخ سفید در ماه آگوست درخواست مربوطه را ارسال کند.
این روزنامه خاطرنشان می کند که کاخ سفید از اظهار نظر یا افشای جزئیات در مورد میزان درخواست پول برای تایوان خودداری کرد.
بایدن پیش از این دستور 345 میلیون دالر کمک دفاعی به تایوان را صادر کرده بود.
در اواسط ماه جولای، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، مارک میلی، گفت که ایالات متحده و متحدانش باید به منظور افزایش توان دفاعی جزیره، تحویل سلاح به تایوان را تسریع بخشند. به گفته میلی، قبل از هر چیز، تایوان به سیستم ها و تجهیزات دفاع هوایی نیاز دارد که بتواند اهداف دریایی را از زمین مورد حمله قرار دهد. وی افزود که ایالات متحده در حال بررسی تغییر محل استقرار نیروهای خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، در اوایل آگوست 2022 به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
Эсминец ВМС США USS John S. McCain в Тайваньском проливе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
متهم شدن امریکا و کانادا از سوی ارتش چین به تحریک عمدی در تنگه ای تایوان
چین بارها از امریکا خواسته است که فروش تسلیحات به تایوان و ایجاد تنش در تنگه تایوان را متوقف کند. وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد که تعامل نظامی بین ایالات متحده و تایوان و همچنین فروش تسلیحات واشنگتن به تایپه، به شدت اصل "چین واحد" و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض می کند و همچنین "خسارات زیادی به این کشور وارد می کند." منافع حاکمیت و امنیت چین" و ثبات را در تنگه تایوان به خطر می اندازد.
به گفته وزارت امور خارجه چین، واقعیت ها نشان می دهد که دلیل دور جدید تنش در تنگه تایوان این است که مقامات جزیره با اتکا به ایالات متحده دوباره در تلاش برای رسیدن به استقلال هستند و برخی از سیاستمداران آمریکایی می خواهند کنترل را در دست بگیرند. جمهوری خلق چین با کمک تایوان، با هم در تلاش برای تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان هستند، این یک روند بسیار خطرناک است." چین بارها اعلام کرده است که مطمئناً "اقدامات قاطع و موثری را برای حفاظت از منافع حاکمیت و امنیت خود اتخاذ خواهد کرد."
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
بلینکن: برای کمک به اوکراین باید از افغانستان خارج می شدیم
یادآوری میشود که امریکا بعد از خروج افغانستان تجهیزاتی را که به دولت پیشین افغانستان اختصاص داده بود به اوکراین واگذار کرد و بلینکن وزیر خارجه این کشور نیز در اظهاراتی بیان داشته است که امریکا برای کمک به اوکراین چاره ای بجز خارج شدن از افغانستان نداشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала