نامه ای درخواستی بولیوی برای پیوستن در بریکس به روسیه

© iStock.com / ISergСимволика БРИКС
Символика БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.08.2023
عضو شوید
سفارت بولیوی در مسکو یادداشتی را درباره ای تمایل روسیه برای پیوستن به بریکس تسلیم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا لوئیزا راموس اورساگاست، رئیس هیئت دیپلماتیک بولیوی در مسکو گفت: سفارت بولیوی در روسیه یادداشتی را در مورد تمایل این کشور برای پیوستن به بریکس به وزارت خارجه روسیه تسلیم کرد.
سفیر بولیوی گفت: "ما این یادداشت را در مورد تمایل خود برای پیوستن به بریکس به همه کشورها ابلاغ کردیم، سپس با تصمیم بریکس، رئیس جمهور بولیوی به نشست دعوت شد. دقیقاً به این دلیل که پیش از این درخواست ارائه کرده بودیم و البته اینجا تحویلش دادیم".
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
پوتین: اعضای بریکس در مسائل مالی در راستای منافع یکدیگر کار می کنند
در سال 2022، بریکس اعلام کرد، که شمار کشورهای عضو را افزایش خواهد داد تا این سازمان فراگیرتر شود. حداقل 19 کشور از جمله آرژانتین، ایران، الجزایر، تونس، ترکیه، عربستان سعودی و مصر تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند.
همانطور که شرپاهای افریقای جنوبی در انجمن آنیل سوکلال قبلاً اعلام کرده بودند، 13 کشور به طور رسمی برای عضویت در بریکس درخواست داده بودند و 6 کشور دیگر به طور غیررسمی درخواست کرده بودند. بیستمین کشور می تواند ونزوئلا باشد. همانطور که امزووکیل مکیتوکا سفیر افریقای جنوبی در مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، همه کشورهای عضو از گسترش این انجمن استقبال می کنند، اما لازم است که نحوه پذیرش اعضای جدید مشخص شود و این موضوع باید به طور جمعی تصمیم گیری شود.
یادآوری می کنیم، که نشست بریکس که از 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود، با حضور سران چین، هند، برزیل و افریقای جنوبی برگزار می شود و روسیه نیز با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور خواهد داشت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از طریق لینک ویدیویی شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала