چگونه ناتو از اوکراین برای دفع سلاح های قدیمی استفاده می کند؟

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر Совместные учения стран НАТО и Украины "Три меча-2021"
Совместные учения стран НАТО и Украины Три меча-2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
انرو، کارشناس بلجیمی: ناتو از اوکراین برای دفع سلاح های قدیمی استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیر انرو، کارشناس امنیتی بلجیمی می گوید که کشورهای ناتو عمدتاً سلاح های منسوخ شده را به اوکراین می فروشند تا آنها را با تجهیزات مدرن تر در ارتش خود جایگزین کنند.
انرو معتقد است که کشورهای ناتو فقط تجهیزات قدیمی را به اوکراین می فرستند و از فرصت استفاده می کنند تا ارتش خود را با تجهیزات نسل جدید اکمال کنند. غرب خیلی سریع تانک‌های دوران شوروی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار داد و به تازگی اولین دسته از تانک‌های آبرامز امریکایی را دریافت کرد: کاملاً جدید که مخصوصاً برای آنها ساخته شده است.
به گفته این کارشناس، نیروهای اوکراینی از صلاحیت کافی برای استفاده از سلاح های شوروی که توسط کشورهای اروپای شرقی مانند جمهوری چک، پولند، اسلواکی و رومانی به کی‌یف تامین می شد، برخوردار بودند.
وی همچنین افزود: دیدن آنچه اروپایی‌ها تحویل داده‌اند شگفت‌انگیز است. برای مثال، فرانسه و آلمان تسلیحات از کار افتاده‌ای ارائه کرده‌اند که به سختی قابل استفاده هستند. آلمان فقط 14 تانک لئوپارد 2 را در جنوری 2023، تحویل داد و در 23 فبروری تصمیمی برای تحویل 88 تانک لئوپارد1گرفته شد. این تانک یک عتیقه متعلق به 1962 است و در سال 2003 از رده خارج شده است." مهمات این تانک ها دیگر در اروپا تولید نمی شود و برزیل از عرضه آنها به آلمان خودداری کرد. او به عنوان نمونه از نفربرهای زرهی VAB عرضه شده توسط فرانسه و تانک های سبک AMX 10-RC که از پیشرفت های دهه 70 هستند نام برد.
انرو اذعان داشت که کشورهای غربی تسلیحات مدرن را به کی‌یف عرضه کرده‌اند، اما عمدتاً در مورد سلاح‌های سبک است.
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2023
مشکلات اوکراین با تانک های غربی
فدراسیون روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала