پشتیبانی نکردن ارتش نیجر از کارهای شورشیان گارد ریاست جمهوری/ارتش محاصره کاخ ریاست جمهوری را شکست

© AFP 2023 / Issouf SanogoСотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
رسانه ها گزارش دادند، که ارتش نیجر محاصره اطراف کاخ محمد بازوم رئیس جمهور نیجر را از بین برد.
به گزارش اسپوتنیک، ایستگاه رادیویی RFI گزارش داد، که حلقه اطراف کاخ محمد بازوم رئیس جمهور نیجر برداشته شد و حرکت خودروهای غیرنظامی از سر گرفته شد.
این اقدامات (بسته کردن ساختمان کاخ) که در ساعت 5.30 (7.30 به وقت مسکو) به وقت محلی معرفی شد، تا ساعت 7:30 (9:30 به وقت مسکو) لغو شد و از آن زمان خودروهای غیرنظامی آزادانه در امتداد خیابان عبور می کنند.
اما اینکه آیا دسترسی به خود ساختمان باز است یا خیر مشخص نشده است.
پیش از این، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به رئیس دولت نیجر گزارش داده بود، که شورشیان در نیجر از آزادی محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور خودداری کردند، ارتش به آنها اولتیماتوم داد. این منبع گفت: "در پایان مذاکرات، گارد ریاست جمهوری از آزادی رئیس جمهور خودداری کرد و ارتش به آنها اولتیماتوم داد".
دفتر رئیس جمهور نیجر در تویترش اعلام کرد، که ارتش این کشور از شورش ضد دولتی سربازان گارد ریاست جمهوری پشتیبانی نمی کند.
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
ارتش نیجر کاخ ریاست جمهوری را محاصره کرد
پیش از این، سربازان گارد ریاست جمهوری کاخ ریاست جمهوری در نیامی، پایتخت این کشور را بسته کرده بودند.
در این بیانیه آمده است: "صبح چهارشنبه، عناصر گارد ریاست جمهوری در تلاشی بیهوده برای جلب حمایت نیروهای مسلح ملی و گارد ملی، شورش را آغاز کردند".
همانطور که در این بیانیه آمده است، ارتش آماده یورش به ارتش شورشی است.
دفتر رئیس دولت نیجر خاطرنشان کرد، که رئیس جمهور محمد بازوم و خانواده اش در نتیجه تلاش برای شورش آسیبی ندیده اند.
در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور و خانواده اش حالشان خوب است".
به گفته پورتال Jeune Afrique، دلیل ادعایی این شورش، قصد رئیس جمهور بازوم برای برکناری فرمانده گارد ریاست جمهوری، جنرال عمر تیچیانی بوده است.
رسانه ها: حصار اطراف کاخ رئیس جمهور نیجر برداشته شد RFI: ارتش حصار اطراف کاخ محمد بازوم رئیس جمهور نیجر را از بین برد
پیشتر گزارش شده بود که نیروهای نظامی در شهر نیامی پایتخت نیجر، کاخ رئیس جمهور محمد بازوم را محاصره کرده اند. سربازان گارد ریاست جمهوری هم دفتر بازوم و هم محل اقامت او را محاصره کردند. همزمان اوضاع در محوطه ارگ ​​ریاست جمهوری آرام بود و صدای تیراندازی شنیده نشد. خبرگزاری فرانسه خاطرنشان می کند، بازوم در انتخابات 2021 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و از متحدان نزدیک فرانسه به شمار می رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала