ارتش نیجر کاخ ریاست جمهوری را محاصره کرد

© AFP 2023 / Issouf SanogoСотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
خبرگزاری فرانسه: در نیامی، پایتخت نیجر، ارتش محل اقامت محمد بازوم رئیس این کشور را محاصره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در دولت رئیس دولت گزارش می دهد که ارتش کاخ رئیس جمهور محمد بازوم در نیامی پایتخت نیجر را محاصره کرده است.
گزارش ها حاکی از آن است که سربازان گارد ریاست جمهوری هم دفتر بازوم و هم محل اقامت او را محاصره کردند. در عین حال، اوضاع در منطقه ارگ ​​ریاست جمهوری آرام است و صدای تیراندازی شنیده نشده است.
Jeune Afrique به نقل از یک منبع نظامی منطقه می گوید که رئیس جمهور توسط سربازان شورشی در بازداشت است. منبع دیگری گزارش می دهد که بازوم "سالم " است و در حال مذاکره با ارتش است. رهبر ادعایی آنها، فرمانده گارد ریاست جمهوری، جنرال عمر چیانی است.
جنگجویان شترسوار بالای یک قریه در نیجر حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2017
جنگجویان شترسوار بالای یک قریه در نیجر حمله کردند
روزنامه موند به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهور گزارش می دهد که "این در مورد کودتا نیست." به گفته این منبع، وضعیت متشنج به دلیل برخی "مشکلات با گارد ریاست جمهوری" به وجود آمده است.
این خبرگزاری خاطرنشان می کند، بازوم در انتخابات 2021 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و از متحدان نزدیک فرانسه به شمار می رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала